• Bijgewerkt

Op Looopings lees ik net een artikel over mogelijk een nieuwe attractie vlak bij Baron 1898. Het zouden twee kleine vrijevaltorens zijn van 10 meter hoog. De Efteling wil het gebied rondom Baron 1898 meer ontwikkelen. Lijkt me mooi: een vrijevaltoren kun je een mooi en nostalgisch industrieel uiterlijk geven. Dus misschien wordt dat het eerste project na Danse Macabre? Dus ik gok in 2027 op deze torentjes én de opknapbeurt van Fata Morgana.

Maikel z,n torentjes zouden toch niet zoveel tijd in beslag nemen?

• Maikel heeft hierop gereageerd.

Debruijn7 Nee, dat niet. Maar na Danse Macabre vorig jaar en Efteling Grand Hotel en de Prinses op de Erwt dit jaar verwacht ik volgend jaar niets tot weinig. Ik denk dat ze dit én Fata Morgana liever in 2027 willen aanpakken voor de 75ste verjaardag.

Ik denk dat deze gewoon in 2026 gaan komen en de bouw na het zomerseizoen gaat beginnen. Afhankelijk van hoe goed ze aangekleed worden zouden ze dan in het voorjaar open moeten kunnen lijkt mij. Voor 2027 zie ik wel iets groters gebeuren, hoewel dat dan wel dit voorjaar aangekondigd moet worden.

Toffe toevoeging! Ik vond het al vreemd dat de bouwweg bleef liggen, maar dit verklaard wel waarom. Ik ben benieuwd hoeveel aankleding ze gaan krijgen. Het is echt lang geleden dat de Efteling iets "kleins" bouwde wat wel flink wat gasten moet verwerken.

Als ze deze flatrides net zo zouden aankleden als de vorige (DM) dan kunnen ze het als dark ride-like maken zoals in bijv Bayern Park. Denk aan een rit in de mijnschaft, een alternative lift nadat de grote (baron) onschadelijk is gemaakt door de wieven. Projecties van de wieven op de muren, kan best gaaf zijn.

Zal natuurlijk wel gewoon flatjes in de buitenlucht zijn met wat theming ernaast, maar armchair imagineering mag altijd toch?

pretparkgekkie05-10 je hebt natuurlijk dat rare pleintje tussen de immelmann en Joris en de Draak in wat eigenlijk bedoeld was voor die verkoopkraam. Nu die kraam al jaren permanent aan de andere kant van de baan tegenover ‘t Melkhuysje staat, kan de ruimte van dat plein prima benut worden voor twee van die family freefalls.

Zingo De Zes Zwanen niet vergeten.

Als ze dan toch de omgeving van de Baron aan gaan pakken, doe meteen iets aan dat smalle kale pad langs de Gondoletta.

Quefox_ Zou het niet ook een optie zijn dat ze het tussen de Baron en DVH zetten? Bij de mindervalide ingang zegmaar, of zou dat teveel in de weg staan? Je kan dan allicht wel het pad doortrekken tot aan de meermin en de Baron iets meer in Ruigrijk laten inpassen dan als de rare uitloop die het nu is.

Heel groot is het natuurlijk niet, en ergens in die hoek lijkt me het meest logische zeker met de weg die er nog steeds ligt. Dat er iets in die hoek zou komen kon je aan je klompen aanvoelen. Vermoedelijk voor 2026?

Edit: íets hoger had wel gemogen, maar misschien wordt het dan weer te groot 🤷‍♂️

Quefox_ ze hebben de bouwweg nog liggen , dus daar zouden ze nog gebruik van kunnen maken .

QDude24 Zou het niet ook een optie zijn dat ze het tussen de Baron en DVH zetten? Bij de mindervalide ingang zegmaar, of zou dat teveel in de weg staan?

Dan zouden ze die dienstweg blokkeren die aan de remise van Baron 1898 ligt. Dat lijkt me niet heel praktisch.

Het lijkt mij opzich tof en past wel in die gebiedsontwikkeling waar ze het over hebben.
            Als ze het dan zouden themen in het groene staal zoals de grote toren. Dan lijkt het wel meer op een mijncomplex in plaats van een mijnschacht. Zat beetje op te zoeken, maar een schachtbok (zie plaatje) is blijkbaar ook een onderdeel van een mijncomplex

Leuk nieuws! Mooi dat de valtorens nu op een logischere plek komen dan het Lavenlaer. Ik hoop dat Sander het ontwerp doet, zodat het mooi blendt in de bestaande stijlelementen. En dat het verhaal technisch mooi aansluit bij de bestaande lore.

Laat de Demolition Derby bij Danse Macabre maar meteen komen!

Zou een prima toevoeging zijn. Ik ben fan! Nu nog iets simpels voor de allerkleinste die ook niet in deze attractie zouden mogen (mini speeltuintje bijvoorbeeld) en je gebied is compleet.

In het artikel staat ook:

"Het Efteling-management realiseert zich anno 2025 dat er dringend behoefte is aan infill-ervaringen: kleine opvulattracties naast megaprojecten."

Wel goed dat de Efteling zich hier bewust van is, maar had men hier niet al veel eerder iets mee moeten doen? Het is al vele jaren een bekend probleem. Het themagebied van Danse Macabre is nu bijvoorbeeld ook maar 1 grote attractie.