Belofte komt schuld zeggen ze. Voor ons betekend dat, dat we komend jaar met ons gezinnetje naar Disney World gaan... De jongste was een held op sokken als het achtbanen betrof. We hebben altijd gezegd dat we naar Disney World zouden gaan als hij in alle achtbanen durft. Daar zijn we nu dus gelukkig bij aangekomen!

Mijn vrouw en ik zijn een dikke 10 jaar geleden met ons 2-en geweest en we willen dus graag terug. In die 10 jaar is er wel het een en ander veranderd in ons gezin. Buiten dat we 2 kinderen hebben heeft mijn vrouw een rolstoel nodig om een pretparkdag door te komen. Daarmee is voor ons veel 'nieuw'. Ik gooi dus een vraag uit in de hoop dat er hier een ervaringsdeskundige zit.

Heeft iemand ervaring om naar Disney World te reizen waar de rolstoel ook mee op reis mag? Ik zou graag eens in contact komen. Helaas heb ik geen anonieme social media. Alleen een echt telefoonnummer en echt email adres.

(@Team Pretpark.club hoe kan ik dan een beetje handig in contact met iemand komen? 🤔)

UnbornLord Ik kan je niet verder helpen hiermee, maar misschien is het toch een idee om je kansen te verspreiden hier en daar wat social media accounts aan te maken voor het doel om mensen te vinden die ervaring hebben met jouw situatie.
    Ook maakt het dan mensen makkelijker om jou te bereiken om je hierbij te helpen.
    Want ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je niet zomaar overal je telefoonnummer en mailadres wilt achterlaten.

@UnbornLord ik heb zelf helaas geen ervaringen maar ik wil je wel graag vragen om even goed te lezen op de officiële website van Walt Disney World of je vrouw wel of geen toegang krijgt tot DAS de Disability Access Service van het resort. Dit is iets wat case-by-case wordt geleverd en alleen een rolstoel kan niet voldoende zijn om in aanmerkingen te komen voor deze service. Gezien deze meer voor onzichtbare disabilities is.

UnbornLord Sowieso kunnen clubleden die nuttige tips en ervaringen hebben deze natuurlijk hier op het forum delen, daar is het tenslotte een forum voor en dit topic biedt daar prima de ruimte voor. Maar mochten er hele specifieke zaken zijn zouden we eventueel je e-mail adres kunnen doorsturen naar een specifiek clublid waarmee je direct contact wilt hebben. Maar neem vooral ook de ruimte in dit topic 🙂

Goede tips!
    Zaken hier bespreken is uiteraard ook een goed punt! Dan staat het voor iedereen vindbaar 😉

@Hjalmar dank voor deze lead. Ik had al eens rondgesnuffeld op de website maar ik verdwaalde snel in (Amerikaanse) terminologie. Ook nu kan ik niet echt iets vinden van voorwaarden of hoe aan te vragen. Ik kom al snel uit op "stuur ons een email". 🫣 DAS lijkt voor mensen met een ontwikkelingsstoornis?

... accommodate those guests who, due to a developmental disability like autism or similar, are unable to wait in a conventional queue for an extended...

DAS pas is heel moeilijk om tegenwoordig aan te komen, Disney is heel streng en als je "Normaal" zonder problemen lang in de rolstoel kan wachten dan zegt Disney al vrij snel nee.

Zelf heb ik ervaring met DAS en dat kan je dacht ik 3 maanden van te voren aanvragen, het is lang wachten en je moet echt paraat zitten om het gesprek te voeren met een medewerker.

Dan vraagt hij of zij de oren van je hoofd, elke medische term, waarom je niet kan wachten in een normale wachtrij en wel in het park, of je een recente brief hebt en bij mij werd zelfs mijn huisarts gemaild.

Kijk als je het krijgt is het enorm fijn, het werkt als een gratis fastpass, alleen je wacht buiten de wachtrij.

Maar zoals je al zegt Disney heeft vorig jaar het helemaal omgegooid en zelfs bij chronische spier aandoeningen roepen ze soms al nee.

UnbornLord ik ben er zelf nog niet geweest, maar weet van anderen dat bijna alle wachtrijen in Walt Disney World rolstoeltoegankelijk zijn. Die ervaring had ik overigens ook in Disneyland aan de andere kant van de Verenigde Staten. Daarom is een rolstoel dus ook niet genoeg reden om van DAS gebruik te mogen maken, dat systeem is echt bedoel voor mensen die om andere redenen niet lang in een rij kunnen wachten. Mocht er dus een andere reden zijn dat jouw vrouw toch geen gebruik kan maken van de gewone rij, dan is het zeker de moeite waard om contact op te nemen met Disney.

Dream_wizard
        Vorig jaar heb ik ervan gebruik gemaakt in Disneyland waarbij ik online ook lang moest wachten. Eens mijn beurt werden mij veel vragen gesteld maar kreeg ik vooral de ruimte om te vertellen over mijn ziekte en waarom wachten in een rij moeilijk is. Ik had voor zekerste een attest van mijn arts in het ziekenhuis maar die moest ik niet tonen en werd mijn das redelijk snel (buiten online wachten) geaccepteerd

• Bijgewerkt

Mijn vrouw zit ook in een rolstoel en we zijn bezig met een trip naar disneyland.. als je vragen hebt 🙂 doe ff een berichtje.

partydjjosATgmailPUNTcom

Over DAS. Die krijg je bijna niet meer als "lichamelijk "gehandicapte.. das echt voor de mensen in "het spectrum". Dus mensen die overprikkelt raken van veel mensen, lange rijden en, lang stil staan.. Omdat bijna alle ritten rolstoel vriendelijk zijn mag je gewoon met je rolstoel de wachtrij in... Alleen de ritten die dat niet zijn krijg je een terugkom ticket..

jos

Kijk, goeje info. Dat meende ik ondertussen ook zelf al begrepen te hebben. Ik ga je lieflijk een mailtje sturen! Want hoe het moet met vliegen heb ik ook nog geen idee van... 😜

Het ging idd niet om het krijgen van 'voordring' opties. Ik wilde graag weten hoe het bij Disney World in zijn werk gaat met wielen onder de stoel. Mijn vrouw kan gelukkig nog een stukje lopen en transfers maken. Ook bij een storing is ze mobiel genoeg om zelf weer terug te komen. Echter zou dat wat betekenen voor de rest van de dag.