Volgens diverse coasterfans op X.com - waaronder RyaB - heeft Superman: Escape from Krypton haar laatste ritjes gedraaid per 1 september 2024 en zal het volgend slachtoffer zijn in de rigoureuze opruiming welke Six Flags Inc. heeft gepland.
Bron:
Volgens diverse coasterfans op X.com - waaronder RyaB - heeft Superman: Escape from Krypton haar laatste ritjes gedraaid per 1 september 2024 en zal het volgend slachtoffer zijn in de rigoureuze opruiming welke Six Flags Inc. heeft gepland.
Bron:
Man, man, man, bizar. Nu was dit natuurlijk geen parel, maar zomaar grote achtbanen verwijderen zonder aankondiging is echt wel een beetje raar. Dit lijkt het gevolg van de ‘coasterwar’ eind jaren ‘90 tot halverwege de jaren ‘00. Die achtbanen zijn inmiddels allemaal op. Logisch, maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs.
Dit gaat later de geschiedenis boeken in als de "2024 Six Flags massacre".
Verbaasd me niets. Toen wij er in 2011 waren, stond er standaard een monteur bij die elke 2 ritjes even aan het karretje moest sleutelen. Verder vond ik het niet zo’n hele speciale baan. Leuk voor een keertje. Ik heb hem alleen achterwaarts gedaan destijds.
Tja, die achtbaan stelde toch al niet zoveel voor. Maar wat gaat er dan gebeuren met de droptowers die hier aan gekoppeld zijn?
The_Bullgod We weten dankzij Zumanjaro al dat ze daar niet wakker van liggen.
Dit was vooral een speciale achtbaan door de hoogte en ooit alle aandacht, maar de rit zelf viel me een beetje tegen. Ik ging er in pak 'm beet 2017 in, toen was 't al achterwaarts en je bereikte lang niet de originele hoogte.
The_Bullgod Kan natuurlijk ook zijn dat ze die toren (voor nu) nog laten staan, net zoals ze met de Giant Drop hebben gedaan in Australië. Maar persoonlijk verwacht ik dat 'ie ook geschrapt gaat worden, zodat alles vrij komt voor een nieuwe attractie.
Jammer dat ik nooit de linker kant heb kunnen doen voor de credit (en dat ondanks een unlimited fastpass - over slechte operations gesproken).. Het geluid wat dat ding maakte was wel echt heel cool, maar dat is waarschijnlijk dan ook het grootste gemis.. Waardoor ik het verwijderen wel begrijp.
BasD Leuk dat je hier wel over begint. Deze baan is voor mij een mooi voorbeeld in presentaties die ik geef over Theme Park Science. Juist precies wat je hier zegt. Het is het ultieme coaster wars momentje. Nu verliezen we al deze unieke coasters en ja. Dat is wel een beetje jammer
Vanmiddag heeft Park president Jeff Harris officieel bekend gemaakt dat deze achtbaan helaas nooit meer heropenen. De toren zullen blijven staan zodat de vrije tal-toren kan blijven draaien.
We verliezen echt een paar klassiekers dit seizoen. Zoals ik eerder al zei, beetje een deceptie van een rit, maar wel cool door alle hype van vroeger.
Ben benieuwd hoe veel van de toren ze laten staan. Gezien de manier waarop deze gebouwd is acht ik de kans redelijk groot dat er nog een aanzienlijk deel van de baan zelf op de toren en de aanloop ernaartoe gemonteerd blijft.
De toren bevindt zich ook wel op een lastig stuk om helemaal te ontmantelen. De hoogteverschillen in Magic Mountain zijn enorm, zeker boven op de berg waar Superman staat. Het zou me niet verbazen als dat alleen al reden is waarom de toren overeind blijft staan. Door het station en de launch weg te halen komt er aardig wat ruimte vrij voor een nieuwe ontwikkeling.
Tactic Ben benieuwd hoe veel van de toren ze laten staan. Gezien de manier waarop deze gebouwd is acht ik de kans redelijk groot dat er nog een aanzienlijk deel van de baan zelf op de toren en de aanloop ernaartoe gemonteerd blijft.
Het zou me ook niet verbazen als ze (in eerste instatie) de gehele constructie gewoon laten staan.
Coasterfrenzy Het zou me ook niet verbazen als ze (in eerste instatie) de gehele constructie gewoon laten staan.
Dat is ook een vrij reele optie, ja. De Sky Tower is ook al 10 jaar SBNO door hoge kosten (vervangen van de lift), maar word niet weggehaald. Ik kan me ook voorstellen dat, om op de berg een nieuwe ontwikkeling echt een goede kans te geven, je Gold Rusher uit 1971 ook zou meenemen en zou vervangen voor 1 grote nieuwe coaster.
Heel eerlijk, ik denk dat de focus nu na de merge niet ligt op zo snel mogelijk een nieuwe achtbaan bij bouwen om het record veilig te stellen van Energylandia. Hopelijk komt er na verloop van tijd wel een waardige vervanger, want Magic Mountain kan maar al te goed moderne toevoegingen gebruiken waarvan de kans dat de attractie 's ochtends open gaat zo hoog mogelijk is. Als er een flagship Six Flags park is wat zijn operations bij moet stellen, is het MM wel...
Jammer om te lezen. Had deze graag een keer gedaan. Verwacht wordt dat we volgend jaar 3 weken die kant uit gaan. Gelukkig hebben ze nog genoeg andere achtbanen en attracties staan die we kunnen gaan doen in die 2 dagen dat we er willen gaan zijn.
Coasterfrenzy Het zou me ook niet verbazen als ze (in eerste instatie) de gehele constructie gewoon laten staan.
Die gaan ze niet zomaar weg doen die toren is namelijk goed ontworpen tegen aardbevingen en die toren is voor de skyline van het park belangrijk.
Of de toren heeft een attractie aan zitten en die gaat niet weg? Lex Luthor: Drop of Doom komt gewoon netjes terug in April. Dus nee, de toren gaat niet weg.
Aurelius Dat dachten we van de toren van Kingda Ka ook…
Het is al bevestigd dat de toren zelf blijft staan. Het ging hierboven over de rest van de constructie. Tussen de toren en het station in zit namelijk ook nog een flinke brug. Ik vermoed dat die ook gewoon blijft bestaan.. opruimen kost immers geld en uiteindelijk win je er ook niet echt ruimte mee ofzo.
Aurelius Dat dachten we van de toren van Kingda Ka ook…
Ja maar de toren in Magic Mountain zit in een betere positie dan Kingda Ka was, om plaats te maken voor 2026 coaster moest Kingda Ka helemaal gesloopt worden en gezien die drop tower 1 was met Kingda Ka was het niet levensvatbaar genoeg om die er nog apart erbij te houden.
Superman is een andere verhaal het staat in het midden van het park, de coaster neemt zelf niet heel veel ruimte in beslag en de toren staat op een ideale plek waar niet echt veel dingen zijn waar ze het mee kunnen vervangen. Vanuit het park zelf is er meer interesse bij om de toren gewoon te behouden dan het te slopen.