Marco Mag je die jas houden? Die 2 jassen zouden ook niet verkeerd staan naar een koud dagje Efteling.
Yes die parka met binnenjas en muts mochten we houden 🙂 En mooi draagvoorbeeld van jou, de binnenjas droeg ik anderhalve week geleden inderdaad in het park 😅
Ron De zeedagen lijken me dan wel weer verschrikkelijk. Ik denk dat het me te snel een opgesloten gevoel zou geven. Daarom toch knap dat je in die dagen ook offline bent gebleven.
Er was dus best veel te doen over de dag heen, met de verplichte info bijeenkomsten, de lezingen, af en toe een koffietje doen en met mensen waar je al eerder mee gedineerd had en vanzelfsprekend het kijken naar de golven en de zo nu en dan voorbij zwevende albatrossen en andere soorten vogels. Ook waren er rondleidingen over bijvoorbeeld de brug (gedaan) en door de keukens (kwam ik te laat achter, niet meer kunnen doen). Daarnaast had ik mijn laptop bij met enkele illustratieprojecten waar ik geen internet voor nodig had. Maar ben hier veel minder aan toegekomen dan ik dacht. Ik had me in ieder geval voorbereid op wat meer eenzame momenten (waar ik volledig OK mee zou zijn geweest) op het schip 🙂
Overigens is het ook persoonlijk dat ik geen last had van de Drake Passage - er waren enkele mensen die er slechter tegen konden en de hele dag in hun hut moesten blijven. Op de heenweg heb ik op voorhand medicatie tegen reisziekte geslikt, maar daar ben ik de tweede dag op de terugweg eigenlijk alweer vanaf gebleven omdat ik het aardig trok. Toch zijn de golven van 3 tot 4 meter dusdanig dat je het schip wel daadwerkelijk heen en weer voelt gaan.