Wauw wat een reis, gave plaatjes en sjeik om je verhaal te lezen.

Wat geweldig om te lezen en om te zien! Een werkelijke schitterende trip, ook ongelofelijk luxe dit schip! En vooral de natuurschoon ❤️

Dank je om dit te delen, leuke schrijfstijl en dito foto's.
Aangenaam ontwaken op kerst zo ....

Wat een avontuur! Dat blauw ijs is echt fenomenaal, wow. Schitterende foto's, schitterende schrijfstijl. Top!

Genieten dit trip report!! Wat een ervaring moet dit zijn geweest!

Wow, dat is wel een belevenis. Mooie foto’s

Wauw Vincent, wat een fantastische reis heb jij gemaakt! In februari ga ik naar Lapland, dit staat al heel lang op mijn bucketlist. Maar Antarctica komt er ook zeker op te staan. 😎❤️

Bedankt voor dit waanzinnige verslag!

Wauw wat een geweldige reis moet dit zijn geweest! Het verslag is genieten en de foto's zijn echt prachtig! ❤ Jij hebt een herinnering voor het leven gemaakt!

Superlatieven tekort Vincent, wat een genot wat dit om te lezen!

Klein vraagje, ik zat net even te neuzen op de site van Seabourne. Mag je die jas houden? Die 2 jassen zouden ook niet verkeerd staan naar een koud dagje Efteling.

Bedankt voor wederom een schitterend verslag.

De zeedagen lijken me dan wel weer verschrikkelijk. Ik denk dat het me te snel een opgesloten gevoel zou geven. Daarom toch knap dat je in die dagen ook offline bent gebleven. Je hebt er zo te zien alles uitgehaald wat je kon. Nu moet ik een beetje oppassen, want dit zal vooral een budgetkwestie zijn, maar ik lees dat er ook opties zijn om niet aan land te gaan. Gelukkig heb jij dat wel gedaan, maar dan ben je zo dichtbij en dan laat je dat aan je voorbij gaan.

Marco Mag je die jas houden? Die 2 jassen zouden ook niet verkeerd staan naar een koud dagje Efteling.

Yes die parka met binnenjas en muts mochten we houden 🙂 En mooi draagvoorbeeld van jou, de binnenjas droeg ik anderhalve week geleden inderdaad in het park 😅

Ron De zeedagen lijken me dan wel weer verschrikkelijk. Ik denk dat het me te snel een opgesloten gevoel zou geven. Daarom toch knap dat je in die dagen ook offline bent gebleven.

Er was dus best veel te doen over de dag heen, met de verplichte info bijeenkomsten, de lezingen, af en toe een koffietje doen en met mensen waar je al eerder mee gedineerd had en vanzelfsprekend het kijken naar de golven en de zo nu en dan voorbij zwevende albatrossen en andere soorten vogels. Ook waren er rondleidingen over bijvoorbeeld de brug (gedaan) en door de keukens (kwam ik te laat achter, niet meer kunnen doen). Daarnaast had ik mijn laptop bij met enkele illustratieprojecten waar ik geen internet voor nodig had. Maar ben hier veel minder aan toegekomen dan ik dacht. Ik had me in ieder geval voorbereid op wat meer eenzame momenten (waar ik volledig OK mee zou zijn geweest) op het schip 🙂

Overigens is het ook persoonlijk dat ik geen last had van de Drake Passage - er waren enkele mensen die er slechter tegen konden en de hele dag in hun hut moesten blijven. Op de heenweg heb ik op voorhand medicatie tegen reisziekte geslikt, maar daar ben ik de tweede dag op de terugweg eigenlijk alweer vanaf gebleven omdat ik het aardig trok. Toch zijn de golven van 3 tot 4 meter dusdanig dat je het schip wel daadwerkelijk heen en weer voelt gaan.

Surreëele beelden, inderdaad alsof je voet op een andere planeet hebt gezet. Laten we hopen dat Antarctica zo ongerept kan blijven, wat een schoonheid... Wonderbaarlijk dat leven er toch zijn weg naar vind en vestigt, in een landschap dat nochtans zo vijandig is.

Dit moet wel de reis van je leven zijn geweest! Proficiat, ik zou liegen moest ik zeggen niet jaloers te zijn. In ieder geval bedankt deze ervaring te delen met je verslag en prachtige foto's.

Wat een onvoorstelbare reis zeg. Ik wist absoluut niet dat dit op mijn bucketlist stond, maar toen ik je foto’s zag bleek dit te zijn waar ik al jaren van droom. Op dit moment nog financieel onbereikbaar, maar er komt een moment 😉

Na je mooie verhalen en schitterende foto's die ik reeds zag wederom genoten van dit uitgebreide verslag! Een fantastische, unieke reis en een ervaring voor het leven, genieten🤩

Dit TR is wat mij betreft meteen een all-time classic, wat een bijzondere ervaring, en fijn dat je ons tweedehands laat meegenieten. Ik had heel graag in je kaplaarzen gestaan, maar aangezien er (nog) geen treinverbindingen naar Antarctica gaan denk ik niet dat ik hier ooit zelf voor zou kiezen.

Ook een los compliment voor de foto's. Ik denk dat het moeilijk is om van al dat prachtige ijs lelijke foto's te maken, maar met een capabele fotograaf achter de camera zijn de resultaten daardoor ook van extra schoonheid.

"Stopt met typen van zijn report en klapt zijn laptop dicht"

Wat een mooi report en dito foto's. Heb wel eens een simpele Middenlandse Zeecruise gedaan waar de verdeling van personeel tov gasten ongeveer 1 op 2 was. En dan is het op de reis die jij gedaan hebt 1 op 1, en dan ook gewoon nog eens op een luxueuze wijze. Toch iets wat ik niet had verwacht met dat soort reizen, of eigenlijk expedities.

Ik ga er pas komen als er, zoals er vaker gerept wordt, een B&M gebouwd wordt. En het is maar goed dat dat nooit gaat gebeuren!

Nogmaals bedankt voor je mooie report met leuke feitjes en topfoto's!

Hey! We moeten op ongeveer dezelfde dagen door Patagonië gekuierd hebben!

M’n reisgenoot en ik combineerden El Calafate en El Chaltén met Rio, Iguazú en Buenos Aires. Hoewel wij de oversteek naar Antarctica dus (nog) niet gemaakt hebben, smaakte een hike op de Perito Moreno-gletsjer absoluut naar meer indrukwekkend ijs en jouw verhalen doen daar nog een flinke schep wensdenken bovenop.

Dank voor je report, Vincent! Je adembenemende reis komt in de heerlijke teksten en fenomenale foto’s helemaal tot leven. Uit de kunst!

Wat een fantastisch geschreven verslag, Vincent. Alsof ik daar was! Een reis die jou ongetwijfeld heeft veranderd als persoon en die voor altijd bij je zal blijven.
      Voor Suna staat deze reis op de bucketlist voor haar 40ste verjaardag. Ik denk dat ik de spaarpot maar vast moet gaan vullen. 😉

Ongelooflijk mooie foto's samen met mooie teksten waar ik lang kan terug lezen.

Bedankt dat je met ons wilde meedelen.