Markiewong Op Unter den Linden zijn al die plekken a la carte plekken, ik denk dat hij het meer heeft simpele burger en curryworsten tenten met zelfbediening.
Wat jij omschrijft is een Snackbar, geen restaurant 😉.. en precies dat zit al binnen in Wuze Town. Hier nog zoiets maken lijkt me wat veel van het goede. Snacks heb je ook bij de Zwaan al, daar kun je weliswaar niet binnen zitten, maar het zou raar zijn een 2e snackbar direct ernaast te openen.
Daarnaast is ook recentelijk een hele "Food Street" net naast Berlijn gesloten zodat je binnen warm kunt zitten. Momenteel is men nog steeds bezig de zitgelegenheden uit te breiden.
Edit: Ik denk dat China Town eigenlijk het hardste een warme zitplek (voor snacks) binnen nodig heeft. Er zijn enorm veel snack-stands, maar de beperkte zitplaatsen zijn allen buiten.
Unter den Linden is overigens geen a-la-carte, maar een buffet (of er moet héél recent iets veranderd zijn wat ik niet weet - De website spreekt nog steeds van een Food Market in elk geval)
Pretparkgenot Denk aan een counterrestaurant of een La Place achtig restaurant, iets waar je een pizza of een simpel broodje ofzo kan krijgen
Unter den Linden is precies dat. Zit iets boven het niveau van een over-the-counter pizza, maar nog steeds gewone counterservice met veel zitplek.
Een soort overdekt terras met uizicht over het water zou ik zeker wel zien zitten op die plek, maar qua restaurant hoop ik toch wel op iets met wat meer "Fantasy" zodat het ook in dit themagebied past. Met twee Snackbars is dit eigenlijk het enige gebied dat geen fatsoenlijk restaurant heeft (op Afrika na dan), en dat terwijl het qua oppervlakte wel het grootste themagebied van het park is.
Ik had al eens gedacht aan een restaurant waar de bediening via een modeltrein gaat. Ik weet niet of in Europa al zoiets bestaat, maar in elk geval niet in een (groot) pretpark.