(Bottrop-Kirchhellen, 5 november 2024) Ho-Ho-Hollywood in Duitsland klopt binnenkort op de studiopoorten! Het
tweede seizoen van het winterevenement "Movie Park’s Hollywood Christmas" biedt ook dit jaar weer een
belevenis voor het hele gezin. Entertainment en shows staan centraal en laten de gasten met meer dan tien
vermaaksmomenten onderdompelen in een authentieke Amerikaanse kerstsfeer. Dit jaar is bovendien extra
geïnvesteerd in verlichting, waardoor meer dan 800.000 lichtjes zullen stralen in vier themagebieden. Van 29
november 2024 tot 6 januari 2025 creëert Movie Park op 23 geselecteerde dagen een feestelijk, Amerikaans
kerstprogramma dat alle generaties zal betoveren.

“Ook deze winter worden kerstwensen op de filmset werkelijkheid," zegt General Manager Thorsten Backhaus.
"We kijken ernaar uit om voort te bouwen op de succesvolle première van ‘Movie Park’s Hollywood Christmas’
van vorig jaar en onze gasten kerst te laten beleven zoals in een film."

Studio 7 maakt de kersttijd opnieuw magisch. De wintershow "A Magical Christmas Tale" van en met illusionist
Christian Farla keert terug met een kleine update en neemt het hele gezin mee in een vrolijk kerstverhaal. De
winterparade langs de Christmas Boulevard USA en de Rockefeller Plaza wordt bovendien uitgebreid. Ook de
Meet Santa & Friends in de Western Saloon wordt verder ontwikkeld om nog meer kinderogen te laten stralen.
Als grootse finale van elke dag vindt er een nieuwe afsluitende show plaats met vuur-, laser- en lichteffecten,
ontwikkeld in samenwerking met het gerenommeerde Bottroper bedrijf FOG Fireworks.

De grote Christmas Tree Celebration mag uiteraard niet ontbreken en keert terug als een van de hoogtepunten
van het evenement. In de Roxy 4-D Cinema komt de kerstklassieker "The Polar Express" opnieuw op het grote
scherm. Ook de Mapping Show, een 360 m² grote overdekte ijsbaan, curling, de Kids Cookie Factory en speciale
Amerikaanse lekkernijen staan weer op het winterse draaiboek van Ho-Ho-Hollywood in Germany. Naast een
zangshow op de Rockefeller Plaza zal dit jaar ook het "Movie Park’s Christmas Spectacular" te zien zijn in Van
Helsing’s Club, zodat nieuwe elementen toegevoegd kunnen worden en er een weersbestendige locatie
beschikbaar is. Het achterste deel van het park, de "Santa Monica Pier," zal dit jaar bovendien geopend zijn voor
een sfeervolle kerstwandeling, wat een complete rondgang door het park mogelijk maakt.

Sneller dan een sleetocht zijn de attracties van het park. Naast een aantal gezinsvriendelijke attracties is er in het
winterse draaiboek ook ruimte voor enkele achtbanen (opening van attracties afhankelijk van de
weersomstandigheden; waterattracties blijven gesloten). Op herhaald verzoek van de gasten wordt dit jaar ook
de houten achtbaan "The Bandit" toegevoegd aan het winterse attractieaanbod.

Was er vorig jaar ook en heb me toen heel goed vermaakt met al dat entertainment en die kerstsfeer daar.

Rikkert88 Op herhaald verzoek van de gasten wordt dit jaar ook
    de houten achtbaan "The Bandit" toegevoegd aan het winterse attractieaanbod.

Haha.

Tof wil ook een kijkje gaan nemen in de kerstvakantie!

sanderd Haha.

Voor ons lijkt het gek. maar voor het gewone publiek zijn er uiteindelijk maar twee grote achtbanen.. en dan wil je er in.

Of je dan nog een 2e keer er in wilt.. tsja, dat is een andere vraag. De ervaringen met Bandit zijn sterk wisselend, dus genoeg mensen die de rit wel als leuk ervaren. Daarnaast heb ik het idee dat een daggast minder snel moeite heeft met een rammelbak dan wij fans dat hebben.

Vorig jaar positief verrast door de sfeer van het event. Dit jaar maar eens kijken of er nog een bezoekje inzit. Alleen werd het gemis aan een echte darkride wel duidelijk.

NickE

Ben het hier wel mee eens, een echte darkride hebben ze niet meer na het verwijderen van Ice Age alweer best wat jaren geleden. Kunnen ze zeggen ja maar Area 51 is een darkride, euhm nee dat is een water darkride dus die rekenen we niet mee.

Manuel Prossotowicz had in een interview het wel over dat de Santa Monica Pier zijn beste tijd gehad heeft en dat ze budget proberen te krijgen van PR om deze te slopen Incl. Side Kick.. Dan denk ik stiekem ook van neem Area 51 ook mee hierin mee in de sloop. Want als je dit als ruimte vrij hebt in het park kan er iets heel moois worden neergezet dan is er weer genoeg ruimte aanwezig. dromen mag.

Terugkomend op het kerstevenement de drones zijn er dus niet meer want dat is weersgevoelig, ben erg benieuwd naar de vuur-, laser- en lichtshow.. Als het net zo wordt als jaren terug met de Closing Show bij Halloween dan heb ik er wel een goed gevoel bij.

Vind het wel goed dat ze een andere eindshow krijgen in plaats van de drone show, want het waren eigenlijk net te weinig drones om echt indrukwekkend te zijn vorig jaar. Dan liever een vuur-, laser- en lichtshow.

Rikkert88
          Area 51 vindt ik zelf nog best een leuke attractie.
          Doe dan the lost tempel die gesloopt mag worden.
          Sowieso vond ik heel die pier een aanfluiting qua attracties. Zulke attracties staan tegenwoordig in de kleinste parken al. Ik mis nog steeds die lethal weapon achtbaan.

domo
            Ooh ik vind Area 51 ook echt een hele leuke attractie, echter is deze in 2026 al 30 ik herhaal 30 jaar oud.
            Nou dan is het wel tijd om deze te vervangen lijkt mij.. Er zullen velen onder ons zijn die Lethal Weapon/Cop Car Chase nog missen in het attractie aanbod.

Rikkert88 echter is deze in 2026 al 30 ik herhaal 30 jaar oud.
              Nou dan is het wel tijd om deze te vervangen lijkt mij..

Ik zie niet in wat het ene met het andere te maken heeft. Zo lang een attractie populair is, hoef je deze toch niet te vervangen?? Erbestaan achtbanen die dik over de 100 jaar oud zijn.. die ga je toch ook niet vervangen gewoon omdat ze oud zijn?

Zolang het allemaal zonder problemen kan draaien en er nog steeds voldoende mensen op af komen, lekker laten staan. 😬

Rikkert88

Klopt, area 51 komt het meest bij een darkride in de buurt. Helaas is deze tijdens de winteropening gesloten (en met 2 graden was dit niet perce erg). Maar met het verdwijnen van Ice Age is er eigenlijk geen grote familie attractie meer indoor buiten de twee achtbanen.

En ja LWHP/CCC word nog steeds gemist!

Bovendien is Area 51 pas een paar jaar geleden flink opgeknapt; deze gaat de eerste 5 tot 10 jaar nog niet weg hoor.

Ik vond de SMP altijd wel een leuk gebiedje met veel attracties voor de kinderen.
              Het is wel een aardige lap grond om wat nieuws te bouwen; maar een darkride zie ik hier niet direct verschijnen.
              Eigenlijk zou ik het goed hebben om in deze hoek wat kinder/familieattracties te houden omdat er in dit gedeelte verder niet zoveel is buiten de achtbanen om. Ik verwacht ook niet dat PR hier tientallen miljoenen voor beschikbaar stelt.

Ik verwacht dat ze wel een back-stage bevoorradings/calimiteitenroute willen behouden hier; dus tegen Area 51 aanbouwen kan niet zo makkelijk, dus wellicht een ander thema en 2 nieuwe infills; veel meer verwacht ik niet.

Als het park wil kunnen ze nog behoorlijk veel ruimte maken voor attracties op plekken waar ze nu haunted houses hebben. Er zijn ook nog wat backstage gebieden die compacter kunnen.

Coasterfrenzy Als het park wil kunnen ze nog behoorlijk veel ruimte maken voor attracties op plekken waar ze nu haunted houses hebben

Sinds ze ook geld vragen voor de spookhuizen met Halloween, denk ik dat er een grote financiële trigger is om die niet op te geven. Net zoals Walibi Holland eigenlijk. Het meeste geld zal worden verdiend in oktober.

Quefox_ Dat is waar, maar het zou een dom en kortzichtig beleid zijn. Uiteindelijk wil je mensen het hele jaar door kunnen trekken en daarvoor moet je ook iets kunnen bieden. Zeker als je bedenkt dat zo'n spookhuis soms amper 10% van een loods in beslag neemt.