- Bijgewerkt
Kingda Ka en Green Lantern (Six Flags Gr. Adventure) voorgoed gesloten
De befaamde National Geographic aflevering over Kingda Ka staat gewoon op YouTube. Nostalgisch!
Ben benieuwd of er iets leuks voor in de plaats komt heb beide gedaan en waar green lantern ( op het ruwe na) een leuke achtbaan was, vond ik Kinga Ka maar een one trick pony die me niet echt kon bekoren. Ik heb meer lol gehad in El Torro die er naast staat.
- Bijgewerkt
Een pretpark vlogger in de VS beweert uit een paar goede bronnen die hij kent dat Six Flags Great Adventure een Mack Rides Extreme Spinner Strata Coaster gaat bouwen, denk dat het nog een beetje te vroeg is om nu al conclusies te trekken wat voor coaster dit park gaat bouwen maar een Extreme Spinner model van Mack Rides die meer dan 121m hoog gaat worden is wel interessant gezien Mack Rides best wel intense coasters kan maken met unieke elementen erin.
- Bijgewerkt
Fantaman ja, die is voorbij gekomen als mogelijke optie voor een nieuwe attractie in een van de surveys die is gedaan door het park. Ik zou het een hele rare vervanging vinden, zeker nu Flash net volgend jaar open gaat hoeven ze toch geen 2 extreme shuttle achtbanen direct na elkaar te bouwen?
CoasterAnne 2 extreme shuttle achtbanen direct na elkaar
Een Mack spinner is toch ook geen shuttle? Ik denk alleen dat het veel zieke mensen op gaat leveren als het er een van dat formaat zou worden
FlyingTimo in dit geval stond er specifiek een Mack extreme shuttle in de survey! Zie afbeelding hieronder. De lay-out zou dan zijn: launch uit het station, gigantische stall, en dan een toren waar de baan omheen cirkelt. Om vervolgens hetzelfde terug te doen. Maar deze optie is door meerdere CF parken gepolst bij hun publiek, niet alleen SFGA.
CoasterAnne hopelijk wordt dit het niet... Liever een deftige Intamin die weer wat records breekt.
- Bijgewerkt
CoasterAnne in dit geval stond er specifiek een Mack extreme shuttle in de survey! Zie afbeelding hieronder. De lay-out zou dan zijn: launch uit het station, gigantische stall, en dan een toren waar de baan omheen cirkelt. Om vervolgens hetzelfde terug te doen. Maar deze optie is door meerdere CF parken gepolst bij hun publiek, niet alleen SFGA.
Fantaman denk dat het nog een beetje te vroeg is om nu al conclusies te trekken wat voor coaster dit park gaat bouwen maar een Extreme Spinner model van Mack Rides die meer dan 121m hoog gaat worden is wel interessant gezien Mack Rides best wel intense coasters kan maken met unieke elementen erin.
Er werd inderdaad een Mack Extreme Spinning Shuttle Coaster beschreven voor zowel Cedar Point als Kings Island eerder dit jaar. Maar dat was zeker geen "Strata" coaster qua hoogte. De baan zou maar 61meter hoog worden. Met die hoogte of drop, zou het net een hypercoaster worden.
En die 61meter is al bijna 2 keer zo hoog als de huidige hoogste xtreme spinner, welke de Ride to Happines is in Plopsaland met 33meter,
https://forum.pretpark.club/d/3397-vragen-aan-parkbezoekers-over-nieuwe-coaster-concepten-cp-ki-carowinds
Het materiaal om Green Lantern uit elkaar te halen is gearriveerd.
Philosopher Het materiaal om Green Lantern uit elkaar te halen is gearriveerd.
Als ik dat zo zie, denk ik dat het eerder "slopen" word, dan "uit elkaar halen".
- Bijgewerkt
The_Bullgod Dat ziet er inderdaad uit als o.a. een grote mechanisch schaar en de nodige sloop units. Had ook niet verwacht dat deze coaster een 2e leven in een ander park zou gaan krijgen... (of eigenlijk een 3e leven zelfs )
Helaas. Green Lantern zal niet ergens anders verschijnen. Het is de grote knipschaar geworden.
Jules Het viel te verwachten helaas.
Dat is dan helaas de 3e B&M die zo mag eindigen.
The_Bullgod het zijn zo te zien top banen. Niet veel banen zijn gesloopt of hebben lang gestaan. Dit is 1 van de oudste ooit verwijdert als ik het goed heb. Maar het is altijd jammer dat oude banen moeten verdwijnen
JaylonToverlandgek Er is ook nog nooit een Gerstlauer baan gesloopt. Dus ook top banen
Het slopen van Green Lantern gaat best snel.
[]
De Parachutetoren is definitief verleden tijd.
- Bijgewerkt
De sloopvergunning voor Kingda Ka/Zumanjaro is nu ook officieel vrijgegeven op de lijst van ride removals voor het park,
Er gingen al theorieën rond dat de tophat alleen zou blijven voor het behouden van Zumanjaro of een re-imagination van de achtbaan zoals een Zamperla versie met een LSM lancering, het park is duidelijk er zal niks meer overblijven van beide attracties. 1 ding is zeker dat bezoekers die volgend jaar in het nieuwe seizoen het park gaan bezoeken dat de skyline er heel anders uit gaat zien zonder de aanwezigheid van Kingda Ka.