laurenstp Toch heftig nu de sluiting van Kingda Ka officieel is...
Ja, gek genoeg, deze doet me ook wel wat. In oktober van 2005, het openingsjaar, was ik voor het eerst in Amerika. Onze vlucht terug was op een zaterdagochtend en we zijn toen last minute op vrijdag naar een uitgestorven regenachtige avondopening van Great Adventure geweest. Ik was een puber met misschien 150 credits op zak en stond plots voor Kingda Ka. Alles was onvergetelijk. De hoogste en toen snelste achtbaan ter wereld doen was magisch.
Ik wist toen nog niet dat ik tien jaar later nota bene naar New Jersey zou verhuizen vanuit Nederland. Ik heb uiteindelijk jarenlang op een half uur van Great Adventure gewoond en heb geregeld Nederlandse vrienden (en medeforummers) over de vloer gehad en vaak met dat ene doel: Kingda Ka doen. Meestal lukte dat, soms ook niet. Kingda Ka werd voor mij "gewoon", maar voor hen niet. Ik ging er vooral in om de gezichten van anderen te zien.
Nu ie dicht is ben ik een klap meteen minder negatief. Ja, het was best ruw en ook zo voorbij, maar wow, wat een thrill was 't en wat een indruk liet ie achter op mensen. En wat ruk dat Six Flags vooraf niets zei. Ja, geruchten, maar nu toch zomaar dicht en weg. Zonde.