JohnV Interessant om te lezen over de wielen. Nooit geweten dat het afstellen zoveel verschil maakt.
Ik heb altijd gedacht dat het meer aan de track lag...
Dan zit je niet volledig fout overigens.
Er is een periode geweest waarin vekoma net iets te veel opdrachten voor SLC's heeft aangenomen waardoor de kwaliteit van die tracks wat lager ligt dan "normaal". Ik weet dat Toxic Garden één van die banen is. Die zullen dus sowieso wat pijnlijker zijn.
Overigens: Als je genoeg banen gedaan hebt, ga je uiteindelijk het verschil wel merken of een trein rammelt of het een knik in de track is. Vooral op oude arrow banen in Amerika krijg je vaak klappen omdat de track gewoon een vreemde knik heeft, terwijl de trein op zich gewoon soepel over de baan gaat.
Voor wat betreft de nieuwe treinen: Die verminderen het probleem van "Headbanging" voor een enorm groot deel.. maar als het geschud niet van links naar rechts, maar juist van voor naar achteren is dan krijg je klappen op je (onder)rug en die ga je uiteraard niet met een andere beugel/trein opvangen.
StefanV Probleem alleen hiervan is dat je bij een SLC eigenlijk dagelijks die wielen moet afstellen wil je zorgen dat hij "relatief" soepel loopt. En dat is best een investering om daar dagelijks TDers op te zetten en te laten uitvoeren.
Klopt volledig.. maarja: Ergens betaal je. Je steekt geld in éénmalig systeem dat dit automatisch kost, Je steekt het geld in de dagelijkse kosten voor onderhoud (er moet sowieso een dagelijkse inspectie plaats vinden), of je verliest het op je ROI omdat bezoekers vroeg of laat er niet meer in willen. Je kunt een beetje balans er tussen zoeken, maar ooit houdt het op.