Vandaag was de seizoenstart van Gröna Lund en is Pumpen officieel geopend. De combinatie van een zaterdag, lekker weer en de uitgebreide marketing (in de metro van Stockholm kun je er niet omheen) zorgde ervoor dat het goed druk was in het park. Wachttijden voor Pumpen zijn de hele dag zo'n 30-40 minuten geweest.
Het was mijn eerste keer Gröna Lund en ik had niet gepland Pumpen te doen omdat ik met de drukte al genoeg moeite zou hebben mijn must-do's af te gaan. Er waren echter veel attracties in storing vandaag en met goeie timing zat ik na 20 minuten toch in Pumpen. Mijn mening: hij is wel grappig, maar niet meer dan dat. De rit is nogal krachteloos en dat is niet waar ik naar zoek. Voor kinderen is het qua hoogte en snelheid echter een perfecte attractie en de Stockholmse kleintjes waren er dan ook dol op! Hij staat wat dat betreft ook perfect aan de kleine kant van het park.
Wat foto's:

Positie in het park, achterin het kleine deel. Vanaf de hoofdingang trekt hij goed de aandacht, mooi geplaatst!

Entree en wachtrij. In dat hokje in de wachtrij staat een Max & Moritz-achtig interactief apparaat waarmee kinderen door op knoppen te drukken geluiden als scheten, kloppende hamers en lachen uit de speakers kunnen laten knallen. Je kunt je voorstellen wat voor sensory overload dat oplevert.

Het ziet er indrukwekkend uit, maar doet dus niet veel. Persoonlijk snap ik niet wat dat extra scharnierpunt toe zou moeten voegen aan de rit.

Verder ziet de attractie er wel heel goed uit. Niet uitgebreid gethematiseerd, maar wel netjes aangekleed en over het algemeen gewoon verzorgd. Perfect gedaan!