Het valt me eigenlijk mee dat je verhalen zoals hierboven niet vaker hoort. Zelfs die tablet kan nooit zorgen voor een vlekkeloze gang van zaken.
Ik denk dat er twee problemen zijn. De makkelijkste zou zijn door een groep niet alleen een routenummer te geven, maar ook te benoemen in welke rij ze komen te zitten. Dit lijkt me bij het boarden bekend te zijn?
Daarnaast gaat het fout doordat de single rider-rij al gevuld wordt vóór er mensen überhaupt zitten of zelfs nog voor ze hun plek kennen. Single Riders hadden misschien als 7e groep voor de ingang van de daadwerkelijke attractieruimte moeten eindigen. Op het punt dat er een groep niet goed past moeten ze pas opgeroepen worden.
Qua ruimte past het niet goed in het gebouw, maar de Efteling heeft dit eerder goed afgekeken bij Disneyland. Het boarden van de Baron werkt bijvoorbeeld goed en net zoals bij bekende Disney rides als Tower of Terror en Star Tours. Je weet vooraf precies waar je komt te zitten en dit kan geen verrassingen meer geven. De single riders van Ratatouille is hierbij ook een goed voorbeeld van hoe het zou moeten 🙂