Overigens zijn er wel extra projecties, maar die kan je niet overal zien en zijn vrij vluchtig. Ik heb in ieder geval een projectie gezien van de Spookpoes in de attractie in de kwaadaardige vorm, bovenaan in een van de ramen.
Er is zoveel te zien dat je eigenlijk echt wel ogen tekort komt, er zitten overal details. Ik heb zelf amper last gehad van geluid van het ride-systeem.
Wat betreft de preview: ik verwacht nog serieuze verbeteringen in het programma. Ik ervaarde ook niet echt de drop, dus zat in de "B-modus" en de catacomben zelf misten ook wat, maar eigenlijk was het voor mij geen echt gemis. Met de muziek en de noten was écht wel het einde duidelijk.
De rit voelde veel en veel te kort aan, maar dat was dan ook omdat het voor mij echt genieten was. Is het een thrill ride of een attractie met jumpscares? Nee, maar het past perfect bij wat het Spookslot was en zet iets neer wat uniek is. Ik zie niet snel een park een betere attractie bouwen rond dit ridesysteem.
Voor mij is dit - na mijn eerste rit - al mijn favoriete attractie in de Efteling. Ik wou zo opnieuw een rit maken.
En nog even wat meer: de dame aan de harp heeft wel heel wat weg van Virginie, en de man aan de piano toch ook wel wat van Otto...