Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst in Danse Macabre geweest en in algemene zin ben ik zeer te spreken over de attractie! We hebben hem twee keer kunnen doen. Het was behoorlijk druk im het park dus het was 70 en 50 minuten wachten. Voor de eerste keer was het die 70 zeker waard, maar ik hoop wel dat als de nieuwigheid er af is, dat 45 een beetje de max is.
Gelukkig geen problemen met groupen gehad en zelfs bij de vraag of we alsjeblieft op een andere bank dan bank 2 mochten (die hadden we in de ochtend al gehad), mochten we naar bank 3 toe.
Ik vind dat de referenties naar het oude Spookslot erg goed zijn gedaan. Alles ziet er prachtig uit.
Het draaimechanisme vond ik op punten heftiger dan verwacht, al vind ik dat zelf wel leuk. Ik ben wel heel benieuwd hoe de bezoekers die wat sneller misselijk worden dit ervaren.
Daarnaast zit de achterste rij van een bank niet zo lekker. Ik heb geen korte benen, maar kon alleen met het puntje van mn tenen bij de grond, vind ik zelf niet prettig als ik probeer mijn tas tegen te houden.
Hoewel de wachtrij er prachtig bij ligt, zou ik bij het gebruik van het woord 'wachtreis' wel meer verwachten, maar op zich is die prima.
Kortom, ja er zijn dingen die beter kunnen, maar dat houd je toch. De Efteling mag wat mij betreft trots zijn op wat ze hier hebben neer gezet. Ik kom graag terug en stap er met heel veel plezier weer in.