Het kan aan mij liggen, maar ik heb niet de indruk dat het groupen de beperkende factor is bij deze attractie. Van de zes keren dat ik de rit heb gedaan heb ik iedereen keer nog gezien dat er toch wel een redelijke tijd zat tussen het groupen en het openen van de deuren.
Ik vind het erg vreemd dat er zoveel mensen hier zijn die het prima vinden om opgedeeld te worden, maar dat is ieder zijn eigen mening en beleving. Wat ik schadelijker vind is dat de houding er bij een aantal is dat mensen het maar moeten accepteren. Kom op zeg, er zijn 18 rijen van zes personen te vullen, je krijgt het toch wel voor elkaar om groepen gewoon bij elkaar te houden, zo nodig pak je twee single riders om het op te vullen of vraag je de volgende groep om naar voren te komen. Als de Efteling niet in staat is om groepen fatsoenlijk bij elkaar te groupen hebben ze wel een andere uitdaging lijkt mij zo.
Kortom, ik ben van mening dat je als Efteling gewoon moet zorgen dat het systeem goed werkt. Natuurlijk zal je altijd een uitzondering houden, maar dan overleg je met die group of als je bakjes volzitten dan geef je aan dat de grotere groep de volgende ronde pas meekan als ze bij elkaar willen zitten.
Als laatste toch nog even terugkomen op de opmerkingen dat mensen "gewoon moeten luisteren naar de aanwijzingen en gaan zitten", volgens mij is er niemand hier die niet luistert of gaat zitten, enkel dat ze terecht opmerken en aan de operator vragen of het mogelijk is om samen te zitten. Jammer dat een aantal daar gewoon overheen stappen en het meteen gezeur noemen. Befehl ist befehl doen we volgens mij al langere tijd niet maar aan in de service industrie.