Het mag wmb de naam Winter Efteling niet eens dragen , sinds corona is dit event compleet uitgekleed en dat doet de bezoeker pijn. Voor mij is en blijft het ijs-paleis het grootste gemis en eigenlijk ook heel vreemd want daar hebben ze een klap in geïnvesteerd voor corona en dat ligt nu allemaal stof te happen in een magazijn in Tilburg.
De warme winterweide is voor 80% betaalde rommel en een zielig haardje? Schaatsen met de kleine blijft wel leuk maar er is 0,0 controle op bijvoorbeeld het gebruik van de pinguïns. Gisteren een hele discussie moeten voeren met 16 jarigen die hem liever niet wilde afstaan aan mijn 3 jarige omdat ze foto’s aan het maken waren met de pinguin. Hulp gevraagd aan het personeel , geen succes. Toen zelf maar duidelijk gemaakt wat ik er van vond en kreeg hem toen toch maar van ze..
Eigenlijk zijn alle grote events van het niveau die meer past bij een regionaal parkje dan de Efteling. Ik verwacht van een dusdanig groot park veel meer aankleding en vooral veel meer entertainment.
Port Aventura , Phantasialand , Disney en Europapark hebben dit soort evenementen veel beter voor elkaar en daar mogen ze in Kaatsheuvel best wat meer naar kijken. Ik durf zelfs te stellen dat de Festival of Lights in de Beekse Bergen meer te bieden heeft dan de huidige Winter Efteling. Enige grote voordeel wat de huidige versie heeft is dat alle attracties open zijn op De vliegende Hollander & de Piranha na , de eerste winter edities die ik meemaakte was het onmogelijk om in Ruigrijk te komen bijvoorbeeld.