Er is een aantal jaar geleden een omslag gebeurd van een Kerst-event, wat de Winter Efteling eigenlijk voornamelijk was, naar een Winter event in het algemeen.
Daardoor zijn heel wat decoraties die jarenlang gebruikt zijn, verdwenen, en wordt er nu elk jaar extra decoratie toegevoegd. Hetzelfde is gebeurd met het zomer-event waar we ook elk jaar een kleine aanpassing/toevoeging zien.
Zijn andere parken beter in het neerzetten van een Kerst-event? Absoluut. Maar gezien de Winter Efteling een pak langer duurt dan Kerst, begrijp ik ook de wens om het meer in het teken van winter te zetten.
Of het allemaal wat meer mag zijn? Absoluut, ik mis zelf een groot deel de kunstsneeuw die overal aangebracht werd (dat is de laatste jaren echt serieus geminderd). Maar qua verlichting is er zowat overal verlichting aanwezig, het moeten ook niet overal kerstbomen zijn natuurlijk.
Ik hoop dat er eens een serieuze grote update gaat zijn waar veel toegevoegd gaat worden, maar met de grote projecten die nu lopen vrees ik ervoor. Na Danse Macabre zal er wel even tijd (en budget) zijn hopelijk voor wat meer decoraties.