Eerlijk gezegd heb ik het altijd een beetje vreemde constructie gevonden. Door de theming als Maximus Blitz Bahn is het allemaal wat mooier geworden, maar toch: Je zit met een baan die langs de rand van je hal loopt, maar niet er tegenaan, waardoor je gewoon een lange streep aan ruimte verliest. Dat terwijl de baan voor een deel in de grond zit.
Als vervanger had ik eigenlijk graag gezien dat aan die kant een soort bergwand bouwen met deels een tweede verdieping bovenop en onderin (in de grond dus) het station van een nieuwe attractie. Zo'n CoasterKart mag. Alternatief een Powered coaster, maar dan liefst eentje die wél met twee treinen kan rijden. Misschien wil Vekoma na Casey Junior hier zich nog eens aan wagen als het park ze eens lief aan kijkt.
Juist omdat de baan door een echt stuk bos gaat (en ik zou dan zeker nog wat aanplanting doen) past dat perfect bij het thema Magic Forest/WunderWald.
In het algemeen zou ik de themin in de hal wat dichter maken. De klimtoestellen en torens meer als bomen laten werken en wat meer met camouflagenetten (of liefst zelfs nog iets beter) om een bladerdak te creëren zodat je ook binnen een beetje bos-gevoel hebt.
Het thema van een soort biergarten in het bos kan op zich prima blijven, dat deel komt thematisch nog wel OK tot zijn recht, maar het hele bos thema is nogal zoek.
Voor wat betreft backstage: Er ligt nog een stuk dat ongeveer 2/3e is van de eerste hal dat ongebruikt is wat ze nog als Backstage kunnen gebruiken. En ook achter Maximus ligt nog een behoorlijke groenstrook die daarvoor gebruikt zal worden (al zou ik die persoonlijk dan juist bij de nieuwe attractie betrekken).
Met de groeiplannen die het park heeft kan het zich overigens ook best lonen om de Backstage gebieden te verplaatsen rondom het hotel. Ik zou er zelfs voor kiezen om er meerdere te hebben zodat je snel vanuit enige backstage area bij de attracties kunt zijn, maar ook zodat je een apart startpunt en eindpunt voor bijvoorbeeld een Parade kunt hebben inclusief alle faciliteiten die daar rond nodig zijn.