Europa Park viert in 2025 hun 50e verjaardag.
Meer info hierover word vanaf 5 november bekend gemaakt.

Ik ben benieuwd wat dit kan zijn. Heb eigenlijk nog geen flauw idee. Ik kijk uit naar 5 november!

• F-JD vindt dit leuk.

Waarschijnlijk de aankondiging van een nieuwe ride, ombouw paronorama of die nieuwe trackless die ze pas hebben voorgesteld op IAAPA ?

Een nieuwe attractie aankondigen kan, maar die zie ik niet openen in 2025.. voor een jubileum jaar dus niet zo handig.

Ik denk eigenlijk gewoon een jaar met diverse evenementen en festiviteiten.

De nieuwe attractie voor 2025 hadden ze al bekendgemaakt dat wordt het Gameplay Theater in het thema Ed & Edda onder Foodloop. Ik denk zelf dat er meer informatie over de uitbreiding van Kroatië komt, of een nieuwe parade/jubileum shows...

Ik wacht nog op de aankondiging van EuroMir.

Uitbreidingen Kroatië, ombouw Euro-Mir, uitbreidingen Rulantica, genoeg wat ze gaan/kunnen bekendmaken.

Volgend jaar uiteraard richting Rust om het feestje mee te vieren. 😎

Kijk uit naar de 5e november. Volgend jaar willen we net het hele gezinnetje die kant uit gaan. Voor hun allen de eerste keer.

Een nieuwe achtbaan in het Kroatische themagebied? Of de aankondiging voor Euro-Mir?

Edit: het watermerk van pretpark.club zit er helaas doorheen. Dit is de tekst: "In 2025, Europa-Park turns 50! 🎉 And of course, we’re going to celebrate this incredible milestone with all of you! Get ready for an unforgettable year—first exciting details will drop on 05.11.2024! 🎢🎂 Don’t miss it! #EuropaPark50"

ArcovandenBroek Een nieuwe achtbaan in het Kroatische themagebied? Of de aankondiging voor Euro-Mir?

Lijkt me niet dat ze dat soort projecten nog voor 2025 klaar krijgen.

Een aankondiging doen die NIET in het jubileumsjaar plaats vind, voor een attractie die NIET in het jubileumsjaar gaat openen lijkt me een behoorlijk vreemd iets voor een jubileumsaankondiging.

We weten hoe snel Europa-Park kan bouwen, dus wie weet verassen ze ons weer.

ArcovandenBroek Dit is toch gewoon precies de post waar dit topic mee begon, maar dan de Engelse versie? Ik zie hier nog geen hints in. Als bijvoorbeeld "drop" in deze Engelse versie alvast een teaser was geweest dan hadden we in de Nederlandse versie ook wel een woordspeling gezien 😛

Coasterfrenzy Lijkt me niet dat ze dat soort projecten nog voor 2025 klaar krijgen.

Het scheelt dat het geen Disney is, Europa park heeft in het verleden wel bewezen dat ze snel kunnen bouwen. Een retrack van de Euro Mir kan snel gedaan worden en ook voor juli klaar zijn.

Marvin Dit is toch gewoon precies de post waar dit topic mee begon,

Ik zie het nu pas, eerst was de post niet goed zichtbaar. 🙂

Zelf verwacht ik, als ze echt gaan uitpakken, dat ze in het jubileumjaar een grote uitbreiding voor Rulantica gaan aankondigen.

Coasterfrenzy Ik verwacht kleine aankondigingen. Een nieuwe grote ride zou je logischerwijs apart aankondigen omdat het dan niet ondersneeuwt in de andere nieuwtjes, en dat krijg je toch nooit voor 2025 klaar.

Ik kan bevestigen dat er weldegelijk gewerkt is/wordt aan een reformatie van de EuroMir. Hoop zelf dat Sneeuwvlokje - de Schneeflockchen Schlittenfahrt ook meteen geruimd wordt, niveautje kerstshow van de Intratuin, maar dan een slechte kerstshow.

Pretparkgenot Ik kan bevestigen dat er weldegelijk gewerkt is/wordt aan een reformatie van de EuroMir.

Dat is me idd bekend, maar voor wat ik begrepen heb is beduidend meer nodig dan alleen een retrack. Hele gebouw schijnt niet meer goed (genoeg) te zijn. Dus word toch wel een flink grote klus.

Wat mij betreft mogen ze het thema dan ook meteen aanpassen op iets dat toch iets meer op Rusland lijkt. Ja: de houten huisjes aan de zijkant zijn inderdaad in de typische stijl zoals je ze op het platteland nog wel tegen kunt komen, maar dat valt een beetje in het niet ten opzichte van de rest wat eigenlijk weinig tot niets met Rusland te maken heeft. Ik heb het idee dat ze dit zelf ook wel willen, maar dan doe je dat niet nog tussen nu en midden 2025 allemaal fixen.

Pretparkgenot Ik kan bevestigen dat er weldegelijk gewerkt is/wordt aan een reformatie van de EuroMir.

Die plannen en concepten liggen al een tijdje op kantoor. Nu nog uitvoeren.

Laten we trouwens niet vergeten dat Europa-Park al een buitenaards seizoen vol vernieuwingen draait op het moment. Volgend jaar gaan ze vrolijk door. 😋

Pino330 dat is mooi! Wij gaan volgend jaar met een aantal mensen die er nog nooit geweest zijn. Had het jammer gevonden als euromir dan dicht was 🙂

Ik kan overigens de openingspost ook niet zien. Zie alleen een wit vlak. Heb dat bij meerdere posts. Denk dat het aan de ad-blocker ligt.