Tim Op 30 oktober werd de vergunningsaanvraag geplaatst voor de carports met zonnepanelen op het extra parkeerveld. In het artikeltje staat dat ze dit in 2020 nog willen realiseren. Denken jullie dat dit voor de zomer klaar is, of is de verunning nog niet verleend? Hier nog een overzichtsfoto van voor de verharding.
Michael Die panelen zullen wel gaan komen dit jaar. Ik verwacht dat ze in februari/maart aan de slag gaan ermee. Dan is het rustiger en dus zijn de parkeerplaatsen niet nodig.
Michael Weet iemand toevallig hoe het hiermee staat? Zijn er sowieso werkzaamheden geweest rondom dit plan op de parkeerplaats?
Tim Michael Een week geleden stond dit op de Efteling blog: In de tussentijd gaan we ons eerst richten op het verduurzamen van de Efteling. Zo gaan we ervoor zorgen dat meer locaties gasloos worden en willen we één van onze parkeerterreinen voorzien van carports met zonnepanelen. Meer is er naar mijn beste weten niet over bekend...
Mennoo_ Ik heb toevallig maandag nog vanuit Pagode naar de parkeerplaats gekeken, en er was op de parkeerplaats niks te zien van werkzaamheden of dat er al iets toegevoegd is.
laprikantan Jules Als ze die nou eens naar achteren verbannen. Lijkt mij een ook een stap voorwaarts in klimaat neutrale parkeer gelegenheden.
SvenDonut Ik meen ergens op gevangen te hebben dat dit project in de ijskast is gezet, maar dit weet ik absoluut niet zeker.
Michael SvenDonut Dat is wel de meest logische conclusie, omdat het dit jaar gerealiseerd had moeten worden. Door de Corona heeft de Efteling maar een derde geïnvesteerd in wat ze hadden willen doen. Wel heel erg zonde, want ik denk dat ik dit - buiten attracties - wel een van de beste investeringen voor het park vind!
Marvin In het topic van het vernieuwde laadplein op de hoofdparkeerplaats werd gemeld dat er momenteel gebouwd zou worden aan de overkappingen met zonnepanelen. Dit kan ik helaas ontkrachten, er is momenteel geen enkel teken van werkzaamheden wat toch wel bevestigd dat dit project inderdaad in de ijskast staat.
The_Real_Infernape Toch wel jammer, naast het voordeel de extra duurzame energie is ook niets zo vervelend als na een warme dag Efteling weer in de bloedhete auto te stappen. Had mooie manier geweest om schaduw te bieden
Tim The_Real_Infernape niets zo vervelend als na een warme dag Efteling weer in de bloedhete auto te stappen. Ik kan wel een pak vervelender dingen bedenken. Effe de ramen open en is gefixt toch. Ze hebben wel geïnvesteerd in nieuwe laadpalen dus ik snap dat dit even moet wachten.
The_Real_Infernape Tim Effe de ramen open en is gefixt toch. Dan heb je nog niet in onze auto gezeten, ik heb er nog best lang last van. Maar laten we daar niet over gaan discussiëren.
Orangedevil Bijna elke auto heeft tegenwoordig toch wel airco? Of het moet wel een hele oude auto zijn.
Michael Van alle projecten vind ik dit toch wel een van de meest jammerlijke dat deze niet tot uitvoering kan worden gebracht momenteel. Want dit draagt op zoveel fronten bij aan een betere en leukere Efteling. Hopelijk komt er alsnog snel groen licht voor deze verduurzaming van de parkeerplaats!
Alfa Het levert het park goedkope elektriciteit op die beschikbaar is op momenten dat het park draait (hoe meer zon hoe meer bezoekers in de regel) én de auto staat overdekt en beschermd tegen de zon. Bovendien is de parking anders toch maar verloren ruimte. Niets dan voordelen dus. Dit zou voor Efteling een prioriteit moeten zijn.
Marvin Kleine Boodschap was er nog even achteraan gegaan bij de Efteling en wist in de podcast van gisteren te melden dat dit project inderdaad voorlopig in de ijskast is gezet. Die conclusie hadden we zelf natuurlijk al wel getrokken, maar nu is die dus ook echt bevestigd.
jeroen_twee PlasticRoad en de Efteling hebben samen een stuk voetpad tussen K en de Entree vernieuwd. Het is nu gerecycled plastic met ondergrondse waterberging. En ja, ik ben speciaal op zoek gegaan naar dit pad, en zelfs dan het viel tegen.
jeroen_twee Ja, ik maak de updates niet langer dan nodig. En dit is natuurlijk slechts een paar meter aan pad op het parkeerterrein...
Orangedevil Gisteren nog eens geweest maar wat een drama met wegrijden zeg. Het is net dat spelletje waar je vroeger met zon ringetje om zon ijzeren stang heen moest en dan maar hopen dat je niks raakt😱