Chimeara Ik vraag me vooral af hoe iemand anders dan de Efteling weet of er 5000000 of 5000001 bezoekers zijn geweest in een jaar. Dat valt toch niet te controleren. Ik kan me niet voorstellen dat alles blijft groeien en dat de Efteling jaren onder de magische grens van 5 miljoen blijft hangen.
Tuurlijk zal er vast iets te sjoemelen zijn, of er nu 5 miljoen of 5.050.000 "Bezoeken" geweest zijn zal je vast met wat moeite kunnen verbloemen in rapportages, maar uiteindelijk zal het met boekhoudingen, inkomsten etc etc een keer gaan opvallen natuurlijk.
Wuiles Tegen hun zeggen krijg maar de klere want ieder land zorgt zelf maar voor hun eigen en God voor allen is iets wat als een boomerang terug in je gezicht gaat komen.
Eens, voedselvoorziening is idd niet alleen maar een lokaal probleem natuurlijk, dat moet je globaler bekijken.
Net als dat je je kan afvragen of wij een groente of fruit hier relatief "moeilijk" in een kas moeten maken met veel energie terwijl in spanje het buiten groeit met veel minder impact.
Daarom moeten we ook gewoonweg kijken wat we in Nederland willen en doen en wat onze eigen voedselzekerheid mag kosten en opleveren, en hoe we bijvoorbeeld europees dit beter kunnen aanpakken.
En ik denk dat wat je ook bedenkt, de conclusie sowieso zal zijn dat Nederland echt niet de veeschuur van europa of de wereld hoeft te zijn, je kan dat beter evenrediger verdelen om impact te verzachten.