Officiële POV voor deze Tiltcoaster is verschenen op YouTube.

Ik vind dit best wel spannend ogen. Ik krijg kriebels in mijn maag.

Holy shit dat ding gaat snel door zijn baan.. en de uitkijk op dat hoofdpad vanaf de tilt is ook wel heel cool aangelegd zo. Lijkt weer een topper te gaan worden.

Ja, dit lijkt mij ook een topper. Wat een tempo, goeie elementen. Een mooi complete lay-out.

• MrRC vindt dit leuk.

Holy smokes, weten we zeker dat dit filmpje niet op 1,5x wordt afgespeeld!? Ik vind de wokkel in de first drop esthetisch niet zo mooi en had gehoopt op iets meer verticale elementen in plaats van de ene horizontale roll na de andere, maar al met al ziet Siren’s Curse er echt heel gaaf uit.

Overigens vind ik het sowieso heel tof dat Vekoma’s Tilt Coaster eindelijk voet aan de grond gaat krijgen, zeker omdat dit concept voor mij zo vervlochten is met de liefhebberij. De vader van m’n beste vriend op de middelbare school werkte bij Vekoma en via die route kwam ik in de beginjaren van dit millennium aan een brochure met allerlei ideeën voor achtbanen. Daar pronkte tussen Superman the Ride, Robin Hood, Hammerhead Stall en een concept voor een enorme SLC - ik geloof dat het ding Shaolin zou moeten heten - ook de Tilt Coaster. Ik was meteen verkocht!

Wow dat is snel!

Het is wel heel duidelijk dat het een animatie is, aangezien top thrill 2 werkt 🤡

Philosopher deze baan zou oorspronkelijk in Energylandia komen en na het zien van dit filmpje baal ik daar enorm van. Wat een vette baan.

Dat is zeker jammer want het is best een agressief ding, laag bij de grond, kleine elementen en een flinke snelheid.

Gaat lekker met de bouw van Siren's Curse

Fantaman Zo van een afstandje lijkt het maar een ‘klein baantje’ tussen al die giganten.

stukje hoger als het tiltelement rechtop staat 😉

Het volgende deel van de bouwdocu

11 dagen later

The_Bullgod Is daar bewijs voor? Want veel mensen zeggen het maar ik heb nergens nog bewijs gezien dat zegt dat dit 100% dezelfde baan is

QDude24 Is daar bewijs voor?

Fisciek bewijs is er niet, want er is volgens mij nooit iets te zien geweest van deze baan in Energylandia.
        Volgens mij heeft toen Vekoma nog bezig was, Six Flags Mexico al laten weten dat ze wel belangstelling hadden voor deze baan. De eerste delen zijn volgens mij ook richting Mexico gegaan. Maar nog niet veel later heeft Cedar Point laten weten belangstelling te hebben.

En volgens mij heeft Energylandia ook nooit enig artwork getoond van de mogelijke baan. Er zijn alleen enkele stats/eisen waaraan de baan zou moeten voldoen.

5 dagen later