Hoi!

Ik had europa park een mailtje gestuurd met wat vragen voor mijn aankomende bezoek, waaronder of de bol van eurosat omgetoverd zou worden tot een pompoen zoals ik het ken rond de halloween.

Mijn bezoek is namelijk blijkbaar 3 dagen voordat het officiele halloween seizoen opent.

Ik kreeg als antwoord dat de eurosat bol geen pompoen meer zou worden, maar waarom? Dat bleef uit.

Iemand hier enig idee?
En trouwens, wellicht dat het vorig jaar ook al niet meer was, of misschien zelfs wel het jaar daarvoor.
Mocht dat zo zijn, dan heb ik dat dus gemist. Want dit is volledig nieuw voor me.

Echt wel jammer dat het niet meer gebeurt, maar ja. Het is wat het is.

Maar iemand dus enig idee?

• Leon vindt dit leuk.

Nou, dat wordt al niet meer gedaan sinds de attractie is gerenoveerd / rethemed naar CanCan Coaster. Waarschijnlijk omdat ze de attractie nu als een volwaardig onderdeel van het Franse gebied beschouwen en dan zou het raar zijn om daar ineens een pompoen van te maken.

Trollenbol
    Ah! Al echt heel lang dus! Bij mijn vorige bezoek 3 jaar geleden ofzo was het al de CanCan Coaster.

Ik heb dus echt wat gemist!

Heel erg bedankt voor deze opheldering dus! Wel jammer, want ik wilde het graag eens in het echt zien 🙂

Hebben ze geen videomapping in de plaats? Of was dit enkel bij kerst?

Nu de gevel aangepast is lijkt mij de “must” er ook minder voor te zijn. Maar het had wel zijn charme.

Trollenbol Nou, dat wordt al niet meer gedaan sinds de attractie is gerenoveerd / rethemed naar CanCan Coaster. Waarschijnlijk omdat ze de attractie nu als een volwaardig onderdeel van het Franse gebied beschouwen en dan zou het raar zijn om daar ineens een pompoen van te maken.

Die bol past nog steeds van geen kant bij het Franse gebied, maar een Pompoen past wél bij Halloween dat gewoon als sausje overal in het park gevierd word. Overigens is de attractie altijd al een volwaardig deel van het Franse gebied geweest, echter verwees het voorheen nog naar het Europees ruimte programma dat vanuit Frankrijk gebeurd. (en dat idee hebben ze later een beetje mee over genomen voor het Russische gebied). Ik zou dus zelfs nog verder gaan en durven beweren dat de bol nu minder bij het Franse gebied past dan voorheen.. De bol paste nog wel in het ruimte thema, maar totaal niet meer in het huidige thema.

Mijn gok is dat de bekleding om er een pompoen van te maken niet meer goed is en het te duur is om deze opnieuw te laten maken. Misschien zitten er ook wel een stukje strengere veiligheids eisen aan waardoor ze het niet meer mogen.

Chingu volgens mij is die mapping er alleen met kerst inderdaad.

Ik vond de pompoen altijd wel symbool staan voor Europapark. Overdadig, kitsch, helemaal niet nodig en tegelijkertijd past het prima in de sfeer van het park. Heb nog ergens een shirtje uit 2003 liggen met een afbeelding van de pompoen denk ik.

Coasterfrenzy Ik zou dus zelfs nog verder gaan en durven beweren dat de bol nu minder bij het Franse gebied past dan voorheen.

Oh dat 100%. Ik gaf ook alleen maar aan wat ik denk dat de beredenering van het park is. Zelf ben ik het er niet mee eens en stond ik ook niet achter de keuze om er CanCan Coaster van te maken. Toch wel één van de meest teleurstellende keuzes die Europa-Park ooit heeft gemaakt.