mikeee Wel, als dat het geval is, heb ik er meer vrede meer. 😉
Loekiloeki Klopt. Cirque werd geplust maar uiteindelijk bleef het thema hetzelfde. Dat stoort me misschien wel het meeste: het zijn al zolang ik me kan herinneren dezelfde thema's (Cirque, DesTroy, Morgana's Frozen Knights, Shadow of the See, Fiesta de Los Muertos). Sommige kregen doorheen de jaren upgrades maar uiteindelijk bleven de thema's ongewijzigd. Hetzelfde met de spookhuizen. Als je al zolang dezelfde thema's hebt, mag je de decors wel minimaal aanpassen zodat er andere scares zijn bijvoorbeeld. Dan bedoel ik The Dollhouse, The Witches Forrest en Trapped. Veel mogelijk met kleine aanpassingen. Zo denk ik aan meer muren/doeken plaatsen in The Dollhouse en een andere route door het Witches Forrest.
De eindshow is voor mij ook maar een kleine nieuwigheid want het is nog steeds een vuurwerkshow. Maar ik ben wel fan van vuurwerk en zeker dat van Toverland!
Ik verwacht niet jaarlijks een nieuw haunted house zoals Maison de la Magie of Now You're Mine. Dat is financieel onhaalbaar. De andere 3 spookhuizen plussen zou toch wel jaarlijks of 2-jaarlijks mogen als je het mij vraagt. Ik vind voor nu de herhalingswaarde behoorlijk laag.
Maar laat het duidelijk zijn dat Toverland wel het beste Halloween evenement neerzet als totaalexperience. 😀