Vriend_van_de_club
De gewone toegang zou dus vanaf 4 december zijn. Dat werd gisteren al bekendgemaakt in Frankrijk en enkele Belgische kranten melden vandaag dat dit voor België ook het geval zal zijn. Voor ons Belgen is de VIP access aan 22 EUR geldig tot 2 november volgens diezelfde kranten - vanaf de start van Disney+ hier op 15 september. Wat precies impliceert dat we tussen 2 november en 4 december in een grijze zone zitten: bestaande VIP's zullen nog kunnen blijven kijken, maar je kan 'em dan niet meer aankopen aan 22 EUR. Althans, zo heb ik het krantenbericht geïnterpreteerd.
Voor de volledigheid: ik ga ook wachten tot begin december. Mulan als animatiefilm sprak mij indertijd niet echt aan eerlijk gezegd dus ik ga hier geen 22 EUR extra aan opofferen. An sich heb ik geen probleem met het feit dat Disney dit probeert. Moest er bijvoorbeeld een gelijkaardig aanbod zijn geweest voor, ik zeg maar wat, Frozen 2, dan had ik misschien wel de extra kost betaald. Gewoon omdat ik meer feeling heb met de Frozen-franchise dan met Mulan.
Hier in België loopt er overigens een speciale promotie (waar ik al op ingeschreven heb): als je tussen nu & 15 september een jaarabbo neemt op Disney+, dan betaal je slechts 59 EUR ipv 69 EUR.