Thematisch ben ik er zeker niet bang voor. Dat zit allemaal wel snor. Maar past deze wereld van Cars verhaaltechnisch, want dat is de kracht van Disney, in Frontierland?
Cars komt naar Frontierland in WDW
- Bijgewerkt
Hjalmar Ik zit nu al een tijdje naar dat concept te kijken en ik kan die Frontierland gebouwen Big Thunder Mountain maar niet plaatsen in Magic Kingdom. Waarschijnlijk omdat het concept letterlijk Frontierland van Parijs heeft en de Splashdown en lift hill twee van Big Thunder Mountain in Parijs.
Honderd procent dat dit een Blue Sky Engineering project is geweest voor Parijs dat nu in Orlando gaat landen. Ik wil daarom ook nog niet teveel waarde hechten dat het water definitief gaat verdwijnen. Zal mij niks verbazen dat ze het eiland gaan gebruiken als toegang tot het Cars land. Het is aangekondigd als dat het gerealiseerd gaat worden, maar ik vind bijna alle concepttekeningen niet zo sterk overkomen hoe ze embedding in de bestaande situatie. Dat geldt ook voor deze tekening.
- Bijgewerkt
Ik denk het ook, namelijk hier:
Je gaat als ontwerper natuurlijk niet Parijs tekenen als het in Florida komt. Dit is vermoedelijk een ontwerp wat in een latere fase snel overgeheveld (of gekopieerd is) vanuit Parijs.
Dus bereid je maar voor op Carsland in Parijs
Meelworm Ik denk het ook, namelijk hier:
Behalve dat je nu offtopic gaat, klopt het ook nog eens niet wat je zegt, omdat de ingetekende gebouwen waar @Hjalmar het over heeft namelijk ten noorden van BTM staan. Ook staat het gebouw van Liberty Square Riverboat op de voorgrond duidelijk ingetekend. Het is een concepttekening met verschillende ingrediënten, die voor 90+ % past op de locatie in Orlando, en voor 1% in Parijs.
Meelworm Dus bereid je maar voor op Carsland in Parijs
Op dit moment niet.
Niek instagram is meer dan alleen de "diehard fans". Je kunt er niet omheen dat Disney hier keuzes maakt die door het publiek verdeeld worden ontvangen.
En Disney kennende hebben ze echt wel marketing onderzoek gedaan onder focusgroepen om te bepalen of het grote publiek dit zou accepteren.
Er is áltijd weerstand tegen veranderingen.
- Bijgewerkt
Meelworm Dus bereid je maar voor op Carsland in Parijs
Graag. Bij Adventure World waar het een stuk logischer is al vervanging van de Studio Tours (of hoe dat nu ook mag heten). Op zich zouden ze hier ook een unieke versie kunnen maken, al is iets kopiëren natuurlijk goedkoper.
Het hoofdpark heeft enorm veel plek om uit te breiden, om dit op de plas te bouwen is dus totaal niet nodig of logisch. Daarnaast blijft de focus de komende tijd wel op Adventure World liggen en zijn de Indiana Jones darkride en dat StarWars land achter Space Mountain de grootste geruchten voor het hoofdpark. En heel eerlijk verwacht ik zelfs dat niet snel.
- Bijgewerkt
We hebben test beelden van Imagineering, van wat ze willen aanbieden.
Ik ben benieuwd. Hier laten ze (als ik het goed bekijk) golfkarretjes op zand zien. Ik kan me nog maar slecht voorstellen hoe ze dat op zand werkbaar willen maken, ik verwachtte eigenlijk wel een harde ondergrond. Ik vermoed wel dat het een trackless ride wordt. Een trackless editie van Radiator Springs Racers.
Ziet er tof uit, doet me denken aan de Agv all-terrain dark ride van Dynamic Attractions!
Niek Ik denk dat deze test experience zich vooral richtte op de banking en hoe intens dat in het echt aanvoelt/met welke snelheid ze daardoorheen willen gaan. Het lijkt er namelijk ook niet op dat de golfkarretjes al de autonome rijvaardigheden hebben van het eindproduct (ze grapten immers dat iemand een slechte chauffeur was).
Het is voor zo'n test makkelijker om met zandhopen te werken, zodat de heuvels indien nodig relatief snel verhoogd/verlaagd/etc. kunnen worden. Voor het eindproduct verwacht ik ook een verharde ondergrond, mogelijk met een klein zandlaagje erover voor het idee. Al die zelfrijdende wagentjes nemen immers precies dezelfde route, dus een onverharde ondergrond zou veel te snel uitslijten.
Niek Hier laten ze (als ik het goed bekijk) golfkarretjes op zand zien.
Dit zijn geen golfkarretjes. Dit zijn voertuigen die in Amerika bekend staan als "sides by sides" (SXS) of "utility terrain vehicles" (UTVs). Het houdt 't midden tussen een quad en een terreinauto. Het is een populair product op boerderijen, om in bosrijk gebied beetje rond te scheuren of als je een supergrote tuin hebt. Je ziet ze ook veel in pretparken en dierentuinen hier voor het onderhoudsteam. Veel meer functies dan een golfkar, maar gemiddeld veel stiller en goedkoper dan een auto. Kostprijs begint bij paar duizend dollar, maar de grootste en duurste modellen kosten hetzelfde als een modale auto in Nederland (maar die zie je dan ook vooral op ranches en zo).
Jules Dit zijn geen golfkarretjes. Dit zijn voertuigen die in Amerika bekend staan als "sides by sides" (SXS) of "utility terrain vehicles" (UTVs).
Daar word ook mee geraced, b.v. in de Dakar rally
je hebt precies het screenshot met de vinger in beeld, maar de achterbank lijkt 3 zitjes te hebben, voorin kun je met 2 personen zitten.
In de WdW community op twitter zie ik alleen maar negatieve commentaar over dit project, toch ben ik wel benieuwd hoe het gaat uitpakken. Het lijkt dus toch alsof de auto's een rail gaan volgen, ik was een beetje aan het hopen op zelfrijdende auto's maar dat zal wel niet betrouwbaar genoeg zijn.
JerryBubbles In de WdW community op twitter zie ik alleen maar negatieve commentaar over dit project
Wat is de kern dan van het negatieve commentaar? Vooral het verlies van de kwaliteit van het huidige gebied vermoed ik? Het 'makkelijk' pluggen van IP ter vervanging van kwalitatief non-IP gebied? (tenminste, dat is wat ik verwacht naar aanleiding van je bericht)
Niek inderdaad, de commentaren gaan er vooral over dat dit de Rivers of America zal vervangen terwijl er meer de genoeg plek is om beide te behouden. Ondanks dat ik benieuwd ben naar de nieuwe attractie, betwijfel ik zelf ook of deze locatie wel de beste keus was. Hieronder een paar voorbeelden van hoe het ook had kunnen passen.
Ik heb het afgelopen jaar nog eens bekeken. Het is denk ik één van de weinige plekken waar het nog en beetje ruimtelijk lijkt en niet zo volgepropt als de rest van het park.
Daarentegen hoef je bij de boot alleen te wachten op de volgende. Datzelfde geldt voor het vlot naar Tom Sawyer Island. Die laatste is ook nog eens hopeloos gedateerd. Ik snap dus wel dat Disney het een andere invulling wil geven. Dat ruimtelijke is leuk, maar de gasten maken er eigenlijk weinig gebruik van. Een beetje hypocriet dus om dat koste wat kost te willen behouden.
JerryBubbles Het lijkt dus toch alsof de auto's een rail gaan volgen,
Meh, dan is gelijk mijn hele interesse in dit project verdwenen... al noemen ze het in het filmpje wel een 'proof of concept/3D sketch'. Dus het zou nog kunnen dat het echte wagentje wel degelijk zelfrijdend wordt. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe ze dat off-roading gevoel willen creëren wanneer je zo duidelijk een rail volgt.