Wacht even… dat Villains land komt toch juist achter Big Thunder?

Ik vermoed dat Tom Sawyer eiland en de rivier gaan sneuvelen voor Cars.
Ik lees zelfs speculatie dat Big Thunder zélf vervangen zou worden door Cars, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Beiden landen komen achter Big Thunder Mountain, volgens de Blue Sky versie waarin uiteindelijk dus de Coco en Encanto rides worden vervangen door deze iteratie van Cars Land. Zie hier een bron daarvoor. Big Thunder staat wel op de nominatie om binnenkort een grote renovatie te krijgen.

Van alle aankondigingen is dit wel één van de vreemdste, dit slaat natuurlijk als een tang op een varken dat dit bij Frontierland hoort.

Ik weet nog niet helemaal wat ik vind van de cartoon-invasie van Frontierland, maar de hoofdattractie van het nieuwe Cars-gedeelte ziet er erg interessant uit. Op basis van de conceptarts lijkt dit een (variant op) het All-Terrain Trackless Darkride-concept van Dynamic Attractions te worden?

Ik ben benieuwd, want daar kun je wel heel toffe dingen mee doen, zeker voor zo'n off-road rally-idee.

• Njit heeft hierop gereageerd.

RickMarkestein dit slaat natuurlijk als een tang op een varken dat dit bij Frontierland hoort.

Dat weet ik niet.

Stel je voor dat een deel van Frontierland het westen van nu is? Dan past Cars prima.

Het thema is ‘frontier’, dat kun je heel breed opvatten… veel breder dan cowboys en het wilde westen.

RickMarkestein Van alle aankondigingen is dit wel één van de vreemdste, dit slaat natuurlijk als een tang op een varken dat dit bij Frontierland hoort.

Bryce Canyon en Monument Valley liggen hemelsbreed 200 km van elkaar vandaan. Groot ravijn er tussenin, dat wel 😁

Het is duidelijk dat Disney graag afscheid neemt van Frontierland om eventuele culturele moeilijkheden te voorkomen. De huidige oorspronkelijke gedachtegang achter het gebied zou natuurlijk eventueel weer in opspraak kunnen komen.

het is wel de meest aparte uitbreiding, ik had liever zelf wat anders gezien. maar goed.

20cent Bryce Canyon en Monument Valley liggen hemelsbreed 200 km van elkaar vandaan. Groot ravijn er tussenin, dat wel 😁

Ja, alleen lijken ze hier er weer voor gekozen te hebben qua architectuur om het meer in de Pacific North West zich af te laten spelen, dus dat zou weer de afstand vergroten 😉

Maar het gaat me nog niet eens zo zeer om het geografische gebied waar het zich afspeelt, maar ook vooral om de tijdgeest. De Amerikaanse Frontier is een duidelijk afgebakend stuk historie wat ongeveer eindigt rond 1920. Nu was Tiana ook al redelijk een gevalletje net de grens over qua geografie en historische tijdlijn, maar Cars zoals het nu gepresenteerd is gooit dat laatste natuurlijk volledig in de prullenbak. Maar wat Danny zegt, als je goed naar de aankondiging luistert is het duidelijk de intentie om dat los te trekken en een meer algemene "West of the America's" deel van te maken. En dan klopt Progress z'n redenatie.

RickMarkestein ja Tiana hoorde natuurlijk bij het stukje Liberty Square waardoor er een mooi stuk New Orleans is gemaakt. Met Cars erbij is juist BTM de enige die er niet echt meer bij past. Het is dat ik geen idee heb hoe je een mijntrein anders kan thematiseren anders had het me niks verbaast als ze deze attractie ook een nieuw thema hadden gegeven.

RickMarkestein Beiden landen komen achter Big Thunder Mountain, volgens de Blue Sky versie waarin uiteindelijk dus de Coco en Encanto rides worden vervangen door deze iteratie van Cars Land. Zie hier een bron daarvoor. Big Thunder staat wel op de nominatie om binnenkort een grote renovatie te krijgen.

Ah, ik was dus net even aan het tekenen geweest voor dezelfde discussie in het Villains topic.

@Niek Er wordt door Disney gesproken over "beyond Big Thunder". Echter, ter hoogte van Big Thunder zit een onderhoudsgebied voor de rivierboten, en daar zit zelfs een sluis in richting de Seven Seas Lagoon. Die sluis zal dus wellicht blijven bestaan.

Voor Cars hebben ze het over een "reimagined part of Frontierland".

Mag ik een wilde gok doen?

Voor wat betreft Frontierland: BTM zal niet verdwijnen, veel te iconisch, dus daar moet op de een of andere manier aansluiting bij gezocht worden. Wat ik hooguit nog zie gebeuren is dat een stuk water wordt opgeofferd, maar zoals ik 't bekijk wordt de entree richting het nieuwe gedeelte van Frontierland vanaf het Frontierland station gerealiseerd. Met het villains land krijg je dan een mooie ronde met aansluiting op Haunted Mansion / Fantasyland.

• Niek heeft hierop gereageerd.
            Niek heeft de titel veranderd naar Cars komt naar Frontierland in WDW .

Via X @Disneyparks kwam dit voorbij 😊

Oke, dus de Rivers of America gaan wel weg, mea culpa van mijn kant. Vind ik wel echt enorm zonde, dit was een van de fijnste stukjes in Magic Kingdom, en dan had het plan van @Niek mij een stuk beter geleken (en ook meer in lijn met wat ze in Anaheim met Galaxy Edge hebben gedaan).

Op het forum van WDW magic heeft iemand het gedeelde concept gebruikt om de locatie van deze attractie te bepalen, indien het klopt zal de boattour en het (of deel ervan) eiland verdwijnen.

Ik was er al bang voor. Heel zonde dit…

Mja. Dit is echt echt niet ok. Er is nog zoveel ruimte, en precies hier gaan ze het bouwen. Mooiste stukje van het MK. Beetje rust en natuur. Alles gaat hier door elkaar. Bah.

Ik ben het niet eens met die uittekening, de watertoren van Big Thunder zit niet aan de voorkant waar de bezoekers komen maar aan de achter kant. Dus die staat sowieso verkeerd om op deze schets. De rest lijkt inderdaad wel te kloppen.

Ik ga echt nu even huilen. Wat een vreselijke beslissing.