Tussen de twee dagen die we in Hamburg verbleven stond vandaag Heide Park op de planning. Zelf ooit eens een keer geweest, echter alweer de nodige jaren geleden dat mijn geheugen niet alles meer ervan wist. Mijn vrouw was er nog nooit geweest en dus werd van te voren uiteraard al verteld wat het park onder andere te bieden had. Op de drukte-kalender werd al erge drukte verwacht dus gingen we het beste eran maar maken.
Plan van aanpak werd besproken, linksom of rechtsom. Tips werden er gevraagd door anderen, zo wordt er al het één en ander aangeraden door velen. Wij kozen voor het rondje linksom, op naar Flug der Daemonen. Eerst kwamen we Krake tegen met een wachttijd van een kwartiertje, maar mijn vrouw wilde eerst Flug doen. Ok, doen we dat. Daar was de wachttijd ruim een half uurtje en gelukkig wel te doen. Heerlijke baan, lekkere opwarmer. Leuk gedaan emt de wachtrij zodat je alles mooi kan zien en kan fotograferen. Helaas wel in de volle zon. Eigenlijk zouden we deze zeven jaar geleden al doen voordat mijn knie roet in het eten gooide. Blij hem nu gedaan te hebben.
Opgewarmd en wel liepen we terug naar Krake waar nu 55 minuten de wachtrij aantikte. Toch maar erin gaan staan want een Express Pass kopen weigeren we. Kunnen het makkelijk betalen, daar niet van. Maar willen niet meer uitgeven dan nodig is. Krake is wel een tegenvaller. Val, inversie, bult, boch en klaar. Met hoeveel treinen kan deze eigenlijk rijden? Ze hadden moeite? om twee treinen bij te houden. Het ging sloom hier. Wachtrij voor het grootste deel weer in de volle zon. Als dit een voorbode is voor de dag dan had ik er al weinig zin in.
Eenmaal boven bij Krake zagen we dat de Bobbahn het deed. Weet niet of die later open ging of door storing later open ging. Onderweg naar boven zagen we 90 min bij Flug staan (gelukkig al gedaan...) en 40 minuten bij Scream. Deze door de wachttijd maar overgeslagen. Even verderop gaf ook de Bobbahn 40 minuten aan en wilden we deze wél doen. Wederom weer staan wachten in de volle zon. Verder was de rit lekker lang en leuk. Tussen Big Loop (niet gedaan) en Toxic Garden (ook niet gedaan) lekker wat gedronken, want vocht moet goed aangevuld worden en rust is ook altijd welkom. Terwijl de temperatuur naar de 29 graden gaat werd besproken een water-attractie te doen en de eerste die we tegenkwamen was de rapid met een wachttijd van maar 25 minuutjes. Rij liep vlot door en de paar druppels die we kregen waren erg welkom.
Onderweg kwamen we Colossos en Desert Race tegen. Mijn vrouw wilde niet en ik mocht gaan als ik wilde. Maar 40 minuten voor de Desert Race en 60 minuten voor de grote reus was voor mij te lang. Gingen toch eerst in de rapid? Die was leuk, zoals eerder gezegd. We wilden de logflume ook nog doen maar ineens stond er 70 minuten wachten... De zin om nog iets te doen verdween minuut na minuut. Besloten werd dat ik via de single line nog Colossos ging doen, want dat is een mustdo in het park. Daar ook 45 minuten wachten door de vele groepjes die de rij langer maken helaas. Gelukkig wel Colossos gedaan in de achterste rij van het voorste karretje. Wát een beest zeg, geweldige achtbaan!
Als afsluiter van de dag deden we Grottenblitz nog, de elektrische achtbaan van het park. Vlak achter de ingen bij het grillrestaurant hebben we gegeten en gingen nog even het winkeltje in. Stond een groot logo van Lego op, dan houd je me niet tegen. Niks gekocht daar, zelfde prijzen als bij Lego zelf. Op zoek weer naar de auto en naar het hotel. Lekker op tijd. Nog even douchen en daarna goeie halve liter pakken.
Heide Park is zo slecht nog niet vind ik. Alles zag er netjes uit. Alleen was het druk. Voor €24.- kon je een Express Pass kopen om drie keer ergens voor te dringen. Maar dat zijn dan weer niet de beste van het park, je mag niet kiezen welke attracties. De versie van €35.- bestond uit 5 attracties waarvan ik ze alle vijf deed, mijn vrouw drie. Is helemaal zonde van het geld. En we weigeren het om de volle mep aan entrée te betalen om vervolgens nog eens extra geld uit te geven om voor te dringen. Collectie achtbanen is net slecht, met toppers als Flug en Colossos. Aanbod andere attracties ook niet slecht. Maar nee, je ziet me pas weer terug als er twee dikke achtbanen bij zijn gekomen.
Verder wel een gezellige dag gehad. Ben een stuk bruiner geworden.
Bedankt voor het lezen.