Rust leeft zo'n beetje op Europapark. Ik heb nog nooit eerder een dorp in Europa meegemaakt wat zo is ingespeeld op het nabijgelegen pretpark. Kaatsheuvel kan hier echt nog iets van leren.

Praktisch het halve dorp heeft wel ruimte beschikbaar via booking.com of airbnb. Kijk naar de reviews, maar naar mijn idee kan je er niet echt een buil aan vallen.

We zijn nu 4 x geweest en 4x een andere bnb. Sommigen zijn erg "Duits", anderen neutraler, maar eigenlijk altijd netjes, schoon en van alle gemakken voorzien.

We een kaar naar Hotel Am Park, inderdaad tegenover de ingang. Wel wat duurder geworden. Weet er niet veel meer van. Het vaakst (3x) naar Hotel Rebstock geweest. Simpel en niet echt duur. Ontbij extra betalen, maar was niet slecht. Dit jaar verbleven we in Pension Vanii. Één van de goedkopere. Was in een kelder bij mensen thuis. Niet klein, met toilet en bad. Eigen parkeerplaats en terrasje. Wel 10 uur 's avonds binnen zijn.
Beste vond ik Gastehaus Smider. Ligt beetje verder weg, kwartiertje lopen. Maar zag er schoon en nieuw uit. Ek appartement eigen terras met grote tuin.

Veel plezier alvast.

Wij verbleven laatste keer in hotel Moxy Rust. Park ligt direct naast hotel bell rock. Betekend dat je 's ochtends even om het park heen loopt om bij de ingang te komen. Aan het einde van de dag kan je via de hotel uitgang, en hotel bell rock zo terug lopen naar het hotel.

Open www.booking.com en zoek naar hotels/pensions/B&B's in Rust, meer dan genoeg te vinden.

Heel veel plezier alvast, maak je wel een TR? 🙂

JaylonToverlandgek Willen jullie eigenlijk per se in Rust zelf zitten? Of gaan jullie voor een week/twee weken die kant uit en bezoeken daarbij ook een paar dagen Europapark? In dat laatste geval zijn er ook leuke opties in dorpjes en stadjes in de omgeving. Kijk daarbij niet alleen naar Duitsland, ook net over de Franse grens zijn leuke opties binnen 30-60 minuten rijden vanaf het park.

Voor Rust zelf sluit ik me aan bij wat hierboven staat: in het dorp zijn heel veel b&b’s en pensions te vinden waar je prima kan overnachten.

Wij hebben verbleven bij kiefer appartements in rust. Loopafstand van het park en groot en schoon appartement. Bakkertje om de hoek voor verse broodjes in de ochtend. Keuken aanwezig om in de avond te koken eventueel.

Thx voor de reacties. Zie dat eigenlijk alle appartementen enzo in rust goed zijn. Ik vroeg dit omdat mijn ouders veel in het appartement gaan zitten en hun ook wat moeten beleven. Die kunnen niet naar pretparken door ziekten

JaylonToverlandgek Rust kan weinig op mis gaan. ik moet wel toegeven dat ik even schrok van sommige prijzen als je last minute wil gaan. maar dit is in de directe omgeving niet veel anders. het ligt aan de A5 een van de meest bereden wegen richting zwitserland/italie waardoor er veel volk passeert. zowel de resort hotels als de kleine hotelletjes in het dorp zijn dikke aanraders en overal wel goed. in het dorp zelf valt weinig te beleven behalve het EP resort om. s'avonds is het dan wel weer gezellig op het kleine pleintje in het midden van het dorp.

Mijn ouders gaan vaak mee als wij naar EP gaan maar doen eigenlijk bijna tot geen attracties. en gaan alleen al het park in voor de sfeer die overal door het hele park verspreid is. lekker op een van de vele terrasjes tussen Frankrijk en zwisterland aan het riviertje of bij het italiaanse gedeelte of Slosh Baltazar.. op het park mensen kijken. voordeel van EP is dat er voor elk wat wel wat wils is en dat je zeeen van mogelijkheden hebt. Het zwarte Woud is op het algemeen vrij warm in de zomermaanden en dan zou ik er ook zeker op uit gaan als je de kans hebt.

Savonds een van de vele hotel bars bezoeken van het EP resort is ook zeker een aanrader!

JaylonToverlandgek Ik vroeg dit omdat mijn ouders veel in het appartement gaan zitten en hun ook wat moeten beleven.

Vraag aan je ouders dan wat hun wensen zijn voor een appartement en gebruik op booking.com de filteropties. Want de meeste pensions in Rust zijn eigenlijk ingericht op gasten die overdag niet in hun appartement zijn maar naar het park gaan, daar draait Rust nou eenmaal op. Dus wat je vaak treft is een kamer met bedden en misschien een tv en met geluk buiten een terras. Als ze dat voldoende vinden dan heb je in Rust echt genoeg appartementen. En qua omgeving is er in het Zwarte Woud veel te beleven. Google er even op en TripAdvisor slaat je om de oren met advies. Misschien kun je zelfs wel een vakantiepark met een huisje vinden zodat je ouders ook iets van hun dag kunnen maken.

Inderdaad dan lijkt mij Rust niet de locatie voor je ouders. Wellicht is het dan ook leuker voor je ouders om uit te wijken naar bijvoorbeeld Colmar of Riquewihr. Leuke plaatsjes waar ze op zijn gemak kunnen wandelen of iets dergelijks en op een uurtje van Europapark.

Ik was toevallig gisteren ook aan het kijken hiervoor, maar op Airbnb zie ik totaal niks in de omgeving van rust.

Als ik een hotel zou boeken via Europapark zelf, zitten daar dan ook de toegangskaarten al de prijs in? Kan wel apart tickets bestellen voor rulantica, maar niet voor het park zelf.

gscholtens
      Normaal kan je via europapark een pakket kopen inclusief rulantica en EP tickets. Ik vond persoonlijk de prijs nog meevallen maar wij gingen in een rustige periode.

Nee, toegangskaarten zitten er niet bij. En via de website kun je gewoon toegangskaarten kopen.

Er zitten inderdaad niet veel Airbnb's in/rond Rust, maar je vindt er genoeg hotels/pensions/B&B's.

Zit al op booking.com te kijken, daar wel genoeg keuze opzich. Geen luxe, maar voor 3 dagen (2nachten) prima verblijven. Rond 400, voor 5 personen. Met tickets erbij komt ik denk ik rond 900 euro uit, klopt dit ongeveer?

Of zeggen jullie ep niet doen in hoogzomer periode?

• Jordy heeft hierop gereageerd.

gscholtens Of zeggen jullie ep niet doen in hoogzomer periode?

Super goed te doen, vandaag rond de 95% drukte voorspeld op queue-times en bedenk even dat het park rond de 6 miljoen bezoekers heeft. De wachtrijen vandaag (exclusief Voltron) komen niet hoger dan een uur.

Ze zijn goed voorbereid op de drukte, en het is vandaag een dag van 9.00 tot 20.00!

Mocht je ook geïnteresseerd zijn in appartementen, wij boeken bijna altijd via regioneuropapark.de. Kun je zelf kijken of je in Rust of stukje erbuiten wilt overnachten. We zitten meestal in Ettenheim, vandaar is het ongeveer een kwartiertje rijden naar Europa Park en is een stuk vriendelijker geprijst.

Zit te overwegen om eerst 10 dagen Frankrijk te doen en dan laatste 3 dagen Europapark en rulantica te doen mits alle prijzen meezitten. Dus afstand qua park liefst lopend of zeer goed te doen met auto/ov.

Puur oriëntatie nog

Wij zaten in een AirBNB in Rust op loopafstand van het park. Was perfect.
        Het park was zeer goed te doen trouwens, nergens echt lange rijen.

Macer weet je nog welke dat was? Op Airbnb zelf kom ik niks tegen in rust of alles moet al vol zitten voor volgend jaar

• Macer heeft hierop gereageerd.

Rust is misschien wat duurder, maar als je bijvoorbeeld voor 2 personen 141 euro voor 1 nacht betaald en 2 dagen park kunt doen, en je auto bij het pension staat, scheelt dit al 2 tientjes aan parkeerkosten. Daarnaast kun je lopend naar het park, ontbijt haal je bij de Edeka of bij de bakker, en als je een pilsje of een cocktail drinkt kun je terug lopen. Je kunt ook kiezen om voor 80 euro in Ringsheim te zitten, maar dan heb je al deze voordelen niet en betaal je ook nog eens voor de benzine die je oprijdt naar Europa Park. Leuk dat besparen maar ik slaap voor deze voordelen graag in Rust!