Pretparkgenot Een laafattractie en in fase 2 een 100% Anton Pieck attractie alsof je in zo'n levend Piecks stadje terechtgekomen bent.
Grappig dat we het over een fase 2 hebben. Efteling heeft er nogal een handje van om latere fases te vergeten in hun projecten. (Denk Sindbad, Andergebergte etc). En doet het Pieck Plein niet al wat je beschrijft?
Enfin, Laten we het wel bij Laven houden rond dit topic. Een kleine darkride ben ik wel voorstander van, maar dan moet je wel een dienstweg kruizen. Het pad wat achter het Volk van Laaf loopt, is één van de belangrijkste infrastructurele dienstpaden in de Efteling. Het verbind het kantoor met de operatie en het Dienstencentrum. Lijkt mij onhandig als daar een loods tussen komt.
Het rocking boat systeem van Mack wordt aangehaald, maar dat lijkt mij flink te prijzig voor dit project. Ik zat eerder te denken aan Fantasyland darkride zoals we die kennen in de vorm van Snowwhite, Pinnochio etc.
Ik vermoed dat er heel veel luchtfietserij is gaan volgen na het afgelopen Looopings bericht, maar we moeten niet te veel van stapel lopen. Als je denkt aan een infill zoals Tikal (Phantasialand) zit je denk ik al heel dicht op het vuur met wat Fons bedoelt. Hier zal echt nooit in dit thema een E-ticket verrijzen. Daarvoor heeft het Volk van Laaf zijn beste tijd wel gehad.