Tim Ik vind de muziek van de laatste toevoegingen echt niet zo geweldig en al zeker niet herkenbaar of passend bij een watershow.
Kun je dat uitleggen? Symbolica en Baron 1898 hebben zich toch al bewezen te passen bij een Aquanura show? Volgens mij heeft Aquanura zich juist ook bewezen om voor vrijwel elk nummer inzetbaar te zijn.
Tim Als je moet kiezen tussen Fata Morgana of Sindbad en M&M is de keuze gauw gemaakt.
Ook dat ligt er maar net aan, aan wie je het vraagt. De oudere Nederlandse Efteling fans zullen allemaal voor Fata Morgana gaan, maar de jongere en internationale gasten zullen Max en Moritz veel eerder herkennen. Dat nummer draagt heel die attractie eigenlijk. Zeker ook toepasselijk met blauwe en groene verlichting zoals ze ook bij Joris en de Draak deden met rood en blauw. Qua muziekstijl past M&M goed samen met Carnaval Festival.
Ook Storm op Zee schrijft zichzelf. Dat nummer bouwt steeds meer op tot een climax. Daar kun je een hele mooi show van maken, denk aan wat ze bij De Vliegende Hollander hebben gedaan. Je kunt hierna natuurlijk gewoon Fata Morgana afspelen om in de Arabische sferen te blijven.
Dat de nieuwere nummers nog niet als klassiekers voelen ligt dan ook vooral aan de jonge leeftijd of door de kleinere attracties waar ze te horen zijn, maar ik denk dat Max en Moritz juist een van de meest herkenbare en grootste oorworm-nummers in de Efteling is sinds… Carnaval Festival.