Ik heb het al vaker gezegd. De eerste twee symfonieën missen allebei te veel van de nieuwe muziek zoals Baron, Symbolica, Wereld van Sindbad (samen met Vogel Rok) en zelfs Max en Moritz. Baron en Symbolica moeten er wat mij betreft echt in.
Ik hoop op een andere opzet dan de huidige symfonieën. Laat By The Sleepy Lagoon de show openen en houd het daarna bij een constante compilatie van Efteling melodieën. Danse Macabre blijft een geweldig eind en met de opening van de attractie rond dezelfde periode natuurlijk een logisch gebruik daarvan.
Daarnaast blijf ik iconische quotes van bepaalde attracties mits goed gedaan, een toevoegde waarde vinden. Denk aan, ilumina fantasia, kompels, kompels, dit huis dit vervloekte huis, papier hier, of het geluid dat jokie met z’n neus maakt… Etc. Etc. Het geeft de show nog net wat meer connectie dan alleen muziek.
Wat ook nog zou kunnen is dat Aquanura een systeem krijgt zoals Star Tours in Disney. Dat elke
show zelf kiest welk deel er begint, in het midden komt en eindigt. Zo heb je altijd een andere show en een grotere herhalingswaarde en kun je ook makkelijker nieuwe attracties introduceren. Maar dat zie ik niet gebeuren.