Coasterfrenzy Op het moment dat veel mensen pre-orderen heeft de uitgever het geld al binnen. Dat leidt in veel gevallen tot een slechter product, want: Je hebt het toch al gekocht.
Ik denk niet dat game ontwikkelaars moedwillig een slechter product afleveren, sterker nog ik denk dat dit de grootste onzin is die er is.
Natuurlijk zijn er met games met releases nog onontdekte bugs die opgelost moeten worden, of wordt een spel nog gefinetuned (vooral bij MMO's is dit aan de orde) omdat ze dan meer data hebben en kunnen zien hoe iets in een spel uitpakt als een grotere groep dan de alpha/betatesters het spelen.
Tenslotte zijn er ook 1000-en verschillende configuraties mogelijk met systemen, iemand heeft net dat andere merk chippie op het moederbord in combinatie met een grafische kaart van merk y.
Als ontwikkelaar wil je juist dat je game goed voor de dag komt, lekkere reviews krijgt en geen geneuzel over een slechte speelbaarheid want....vulhierzelfmaareenredenin....
Ook aangekondigde content kan altijd later in een DLC terecht komen, dat is soms inderdaad en marketing trucje maar wordt niet in dank afgenomen door mensen.
Maar in de basis hebben ontwikkelaars nog steeds gelijk als ze gillen dat er een rode auto komt in een spel, als dat dan niet bij de release is dan is dat zeker jammer, maar onderaan de streep heeft een ontwikkelaar nooit gezegd wanneer die rode auto er gaat komen.
Dat het dan in een vorm van een DLC even een dompertje is kan ik goed begrijpen, maar een DLC pack in welke game dan ook heeft altijd wel naar mijn mening over het algemeen wel toffe features die een game verder brengen en jou langer doen laten spelen.