Wolfske Zijn we toch niet de enige die het zo aanpakken.
Strassburg hebben we ook naar gekeken, is dit een aanrader?
Ja Straatsburg vonden we heel gezellig en mooi. We hadden toen nog geen kinderen en zijn die dag om 4u vertrokken. We vermijden altijd tolwegen, dus was dat in totaal 6u30 rijden. Dus waren we er (met wat pauzes) rond 11u aangekomen. Gezellig gegeten, paar winkels gedaan, sfeer opgesnoven. En dan was het nog een klein uurtje rijden naar Rust.
Wolfske Holiday Park lijkt me ook leuk om te combineren, maar dat vond ik toch ook nog best ver rijden om op de heen of terugreis te doen, hoe hebben jullie dit aangepakt?
Dit jaar hadden we een kleintje van bijna 4 jaar mee, dus we zijn niet zo vroeg vertrokken omdat we weten hoe vermoeiend pretparken kunnen zijn. Holiday Park is net geen 6u rijden van ons huis, dus zijn we rond 6u op een zaterdagmorgen vertrokken. Onderweg hebben we in de auto gegeten en we waren er rond 12u30. Het was afwisselend weer dus er was niet zoveel volk. Aangezien we een Plopsa abo hebben, konden we er gratis binnen en parkeren, dus daarom waren we er niet om 10u. We waren er vorig jaar ook geweest, dus we wisten al op voorhand wat we wel en niet wilden doen. (Verschillende attracties zijn exacte kopieën van Plopsaland De Panne, dus die deden we niet). We hebben het park rond 17u verlaten, omdat we nog 1u45min. moesten rijden naar Rust. Onderweg een goeie kebapzaak opgezocht. Sulz Kebap & Pizza in Lahr. Niet zo aantrekkelijk om binnen te zitten, maar het waren heel vriendelijke mensen en ze hebben een terechte score van 4,8/5 op Google.
Dan zijn we nog eerst langs de Edeka in Rust geweest om onze frigo van het appartement aan te vullen voor de komende dagen. (Op zondag zijn de supermarkten daar gesloten). En iets na 20u waren we in ons appartement in Rust.
Wolfske Ik wil Europa-Park in de toekomst ook nog combineren met Tripsdrill, maar weet ook nog niet helemaal hoe we dit goed aan kunnen pakken, misschien gewoon een dag extra er achteraan plakken.
Zou ik ook graag ooit eens doen! Maar het ligt net iets teveel uit de smeet vind ik om het op dezelfde dag als de heenreis te doen. En omdat we een abonnement hebben, vond ik Holiday Park dit jaar aantrekkelijker om mee te nemen.