Ik heb het jaartal 2027 uit enthousiasme misschien iets te ongenuanceerd benoemd. Het is inderdaad nergens gezegd dat het in 2027 zou gebeuren, het is de conclusie die ik uit de geruchten trok.
Fons Jurgens heeft wel meerdere malen gezegd dat ze niet voor 2027 aan Strookrijk gaan beginnen. Fons heeft ook sinds zijn aantreden vaak gezegd dat hij eerst een bouwproject van een nieuwe attractie wil afronden voordat hij aan de bouw van een nieuwe attractie begint.
Als je die twee dingen naast elkaar legt zou(!) je kunnen concluderen dat er in 2027 iets opent waardoor pas daarna aan Strookrijk begonnen wordt. Het is echter nergens met die woorden gezegd en het blijft sowieso een gerucht. Toch lijkt Kleine Boodschap ook op 2027 te doelen in hun podcast en die hebben wel wat meer info dan ik.
Uiteindelijk kunnen we ervan uitgaan dat de seinen voor plannen tot en met aan 2030 op groen staan. Echter is Grand Circus Balance een schoon voorbeeld dat een plan alsnog heel laat in het proces de koelkast in kan gaan door een procedure van een bestemmingsplan, een pandemie, een stikstofprobleem of een stroomnet probleem. Het zijn nog geruchten en hoe verder weg de datum, des te meer er kan veranderen.