BlueSpirit Het bassin van Olaf zal een minimale hoogte hebben omdat je anders gewoon enorm veel water nodig hebt, door het klein te houden bespaar je daar wel veel mee. Olaf zal in een soort koker staan die grofweg 1m90 hoog zal zijn met hoogstens nog 20cm extra voor het vijvertje erboven. Vanuit sommige hoeken kun je het gat van Olaf goed zien, en dan zie je ook dat die vijver helemaal niet diep is en eigenlijk amper water bevat.
Het zou me overigens niet eens verbazen als de acteurs in de koker nog een stukje door hun kniën gaan om het zo dieper te laten lijken. Uiteindelijk lijkt me wel dat je zo min mogelijk water in het systeem wil hebben, zodat je redelijk snel de bak vol/leek kunt pompen voor en na de opkomst/afgang en je ook minder water hoeft te verwarmen (water moet immers beetje doenbare temperatuur hebben voor de acteurs).
Paard met ruiter er op heeft inderdaad wat meer hoogte nodig. En het is ergens ook wel logisch om tijdelijke stallen in de kelder te hebben waar de paarden voor, tijdens en na de show kunnen staan. Ik heb er eigenlijk ook geen idee van hoeveel hoogte je daarvoor nodig hebt. Als ik het me goed herinner moeten de ruiters wel bukken om in het ondergrondse gedeelte te komen.