BlueSpirit De paarden (met ruiters) moeten er kunnen lopen en je hebt natuurlijk het bassin waar Olaf in zakt nog. Om dat te maken, heb je toch flink wat hoogte nodig.
In de begindagen ging het verhaal de ronde dat de kelders van Raveleijn juist te laag waren uitgevoerd waardoor de showeffecten die waren bedacht geschrapt moesten worden. Later is het de komst van Puy de Fou en de verbouwing wel mogelijk geworden, het is mij alleen nooit duidelijk geworden of de verhalen over een lage kelder nou klopte en dat ze iets hebben veranderd of dat het altijd al in orde was qua hoogte.
Coasterfrenzy zodat je redelijk snel de bak vol/leek kunt pompen voor en na de opkomst/afgang
Dit is voor het eerst dat ik lees dat die bak water wordt leeggepompt voor en na de show. Dat lijkt me niet te kloppen toch? Die kerel heeft gewoon een fles perslucht beneden en houdt z’n adem even in als die naar beneden gaat tot hij de perslucht pakt. Dat is ook de reden dat het water zo heftig beweegt, om die luchtbellen te maskeren.
Sjiebert Het sneuvelen van het plan Raveleijn is volgens mij wel uniek, omdat dat plan regelrecht is afgekeurd door de RvC. Dat komt bijna nooit voor.
Dit klopt niet. De RvC gaat over grote investeringen, niet over de creatieve inhoud.