Ik ontvang dit nieuws toch met een gemixt gevoel. Ja de show is matig en het niveau is slap-stick waardig (al vind ik de kwaliteit van shows in Toverland, Europa-Park en Phantasialand ook wel van hetzelfde niveau...), maar ik zie een walk-through ook niet echt voor me.
Als ik voorbeelden van Puy Du Fou voorbij zie komen, zijn deze voornamelijk indoor. Dat wat buiten is, zijn slechts kleine statige scenes met vertellingen via posters/banners, zoals dat nu wordt gedaan in de wachtrij van Joris en de Draak. Nee dat hoeft van mij niet per se in het Raveleijn gebied te komen, doe dan maar de huidige show.
Dan het indoor gedeelte; ontzettend tof met veel kansen! Maar ik het zie het de Efteling niet zo snel doen op die manier. Als ik het bericht van Looopings lees, wordt het een dorpsplein, met wat extra huizen? Daar krijg ik eerder een Archeon achtig idee van. Je loopt door een middeleeuws dorp waar je ambachten kunt zien en mee kunt doen. Maar daar is Puy Du Fou toch niet voor nodig? En wil je zoiets wel in een attractiepark, of laat je dat liever aan de musea parken als een Archeon...
Het enige wat ik me dan kan voorstellen bij het Dorpsplein idee, is dat het iets moet worden als een Galaxy's Edge: je loopt door het gebied en komt verschillende personages tegen om mee te interacteren of mee op de foto te gaan. De wachters lopen langs, je ziet Halina en Graaf Olaf lopen, De Ruyters maken samen hun verschijning etc. Als je daarin al iets van een show element wilt toevoegen waarin gevochten of gestunt wordt, moet dat alweer op een afgezet gebied komen. En ik zie bij dit verhaal van Raveleijn niet zo snel de gevechten op de daken van het Restaurant plaatsvinden (zoals in Avengers Campus in DLP)...
Is dit alleen - de interactieve walkthrough - dus wel genoeg? Of moet dit aansluiten op iets van een mini-darkride of iets dergelijks? Ik zie het nu in ieder geval nog niet echt voor me...