Een goed uitgevoerde immersieve wereld van Raveleijn met bijbehorende walkthrough van Puy de Fou niveau en van de hand van Sander de Bruijn zie ik zeker wel zitten!
Ik denk ook dat ze het gebouw van de tribune niet gelijk helemaal tegen de vlakte gooien maar renoveren en rupurposen. Als ik een beetje mag dromen: Ik zie dan gelijk voor me dat we onder dat klokkentorentje in de stadsmuur door gaan en via een carcossene-esque steegje uitkomen op het dorpsplein, waar een nieuwe gevelrij tegen de oude tribunes is aangebouwd. Op het dorpsplein is een markt gaande waar we lokale lekkernijën kunnen proeven, de helden uit het verhaal kunnen ontmoeten, ambachten kunnen bewonderen en eastereggs naar het verhaal kunnen ontdekken. Een beetje Archeon meets galaxy's edge. Binnenin het voormalige tribunegebouw zijn de tribunes eruit gesloopt en is er, eventueel in combinatie met de kelder, plek zat om de walkthrough te realiseren.
Het lijkt me voornamelijk heel tof als de arena van Raveleijn een integraal stukje Efteling wordt waar wij als bezoekers kunnen vertoefen, want daar leent die prachtige gevelrij zich ontzettend voor. Wat betreft de walkthrough ben ik vooral huiverig over de uitvoering van het verhaal en de inzet van live acteurs. In de puy du fou parken spreken de acteurs enkel Frans / Spaans. Maar gezien de vele internationaliseringsslagen van de Efteling in het afgelopen decennium lijkt het me zeer sterk dat ze het verhaal alleen maar in het Nederlands willen uitbeelden. Dat is begrijpelijk, maar ik zit niet te wachten op een attractie die draait om storytelling met live-acteurs die praten zoals O.J. Punctuel in de voorshow van Symbolica.