Phoe ja. Dit is wel een beetje een niveau Walibi qua theming.
Niet geslaagd in mijn ogen, in ieder geval niet op deze locatie.
Nieuwe attractie Europa-Park 2025 in oude draaitheater
Ik weet dat het nog niet af is, maar vooralsnog ziet dit er niet uit als een upgrade. Laten we hopen dat EP nog het één en ander verbetert.
Ben wel benieuwd naar de attractie!
Oef… Ik had op z’n minst ook een aanpassing van straatwerk verwacht.
Ja bijzondere keuze, lijkt wel alsof ze de SilverStone-piste thematisering hebben doorgetrokken en het hele Luxemburg idee weer hebben laten varen. Blijf de geforceerde synergie altijd een vreemde eend vinden in het park.
Silver star gebied is nu nieuw gebied geworden Monaco.
Op het eerste gezicht vind ik het echt heel erg lelijk, nu stelde Luxemburg op zichzelf ook al niks voor, laten we hopen dat ze op korte termijn Euro-Mir en wellicht Lada Autodrome verwijderen of restylen naar iets fatsoenlijks, dan is de stijlbreuk al minder, desnoods met Ed en Edda invloeden.
Walibi kan tros zijn. EP heeft theming over genomen van hun bij de nieuwe attractie!
Ach ja, zo hoeft er tenminste geen discussie te zijn over wat het lelijkste themagebied van Europa-Park is.
Trollenbol kan er zo toch wel een aantal opnoemen, dit allegaartje van Ed en Edda, Lada Autodrome, Silverstone Piste in combinatie met het Russische themagebied spant wel de kroon.
- Bijgewerkt
Fixma Wat leuk dat Rotterdam nu ook is toegevoegd in het park! Duidelijk Hoogvliet Zuid!
Volgende scène! Snel de attractie doen en doorrrrrrrrr!
- Bijgewerkt
De attractie zal dus bij seizoensopening reeds toegankelijk zijn. De familie Mack heeft de attractie, met uitgenodigde pers, geopend en uitgetest:
De buitenkant van de attractie is, zoals eerder aangehaald, op zijn minst bijzonder te noemen. Ik heb wel de indruk dat de indoor wachtrij wel van een opmerkelijk hoger niveau lijkt te zijn. Al zijn de carnavaleske attractiewagentjes mij nog onduidelijk in het geheel… (lijkt wederom ‘weer’ verdacht veel op Toy Story Midway Mania…).
Ik zie de samenhang in het thema ook nog niet echt goed. De attractie heeft een racethema, maar delen van de wachtrij lijken meer op een soort houtbewerkingswerkplaats waar speelgoed wordt gemaakt, en het instapstation doet meer een een soort kermis denken. Ik hoop ook dat die goedkope paaltjes met rood-wit lint in het station een tijdelijke oplossing zijn, of enkel voor de persdag zijn. Ziet er echt kansloos uit en zal volgens mij ook de operations niet ten goede komen.
Het station zelf en de attractie zijn nog niet af, zo werkten de pistolen van de karretjes nog niet en stonden er inderdaad nog geen hekken in het station. Dit is waarschijnlijk echt alleen voor de pers dag
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze meer cohesie in dat gebied proberen te creëren. Wat mij betreft laten ze gewoon dat hele "Luxemburg" idee vallen, en maken ze er een Ed en Edda gebied van. Zeker nu met de (lichte) Retheme van de Silverstone-piste, zou ik ook "Lada Autodrom" en het horeca punt "Melusina" naar het race-thema veranderen. Met de sloop van het aangrenzende Russische themagebied kunnen ze daar, bij het vervangende gebied, altijd nog een mooie overgang maken naar Ed en Eddaland.
Maar ik denk ook dat Europapark het zo kan laten, die lichte clash van stijlen heeft soms ook wel zijn charme. Hoewel ik natuurlijk liever anders zie!