Jordy Iedereen zegt dit, maar nergens is een bron, concept arts liggen al lang klaar want die circuleert ook rond hier op het forum, gevalletje eerst zien dan geloven…

Je kan niet altijd een bron noemen, al gaat dat soms wel ten koste van de geloofwaardigheid. Dat snap ik heel goed. Laten we het in ieder geval zo zeggen dat mijn bron, en dat bedoel ik niet om nu popiejopie te doen, het vrijwel altijd goed heeft. Dus daar vertrouw ik dan maar op. Het park is er zeker mee bezig en ik zie dat thema nog liever vandaag dan morgen vertrekken. 🙂

Luxemburg stelde zeker niet veel voor, maar dit oogt wel erg druk. Maar goed, het is niet een hele realistische concept qua stijl maar erg aangezet, dus in het echie maar beoordelen.

• Bijgewerkt

Jordy Er lagen al tijden ontwerpen, maar die zijn niet uitgevoerd. (bron) Het zou me niks verbazen als er inmiddels weer nieuwe liggen, Europa-Park kennende.

Dan over deze vernieuwing, tja, tis lelijk dus het past zeker in EP. Ook mooi dat ze hier een racegebied aanleggen en in Monaco daar ook verder mee willen gaan. In EP is 1 gedrocht nooit genoeg, het moeten er altijd 2 zijn.

Vind het er echt heel lelijk uitzien en totaal niet in het Europa-thema passen. Natuurlijk gaat de attractie door heel Europa maar kijk eens wat ze met Voletarium hebben gedaan..

Vind het erg raar om een GP thema te hebben terwijl Silver Star in een ander gebied staat.

Pretparkgenot Vind het erg raar om een GP thema te hebben terwijl Silver Star in een ander gebied staat.

Dat ben ik wel met je eens, maar ook Silver Star klopt niet geheel bij de locatie.
    Hoofdsponsor van die coaster is Mercedes Benz en dat heeft niks met Frankrijk te maken omdat het een Duits merk is.
    Oh ja en vanaf 2026 komt Silver Star in een Monaco themagebied te liggen. Maar voor mij veranderd er dan nog niet echt veel.

Misschien een hele wilde gedachte, maar kan het niet zijn dat na 25 jaar een einde komt aan het contract met Mercedes Benz en dat er een andere sponsor in komt?

Marco Misschien een hele wilde gedachte, maar kan het niet zijn dat na 25 jaar een einde komt aan het contract met Mercedes Benz en dat er een andere sponsor in komt?

Zou best wel eens kunnen, maar dat weet ik niet. Maar als dat zo is, dan zou ik de naam van deze coaster ook veranderen omdat die verbonden is met Mercedes. Maar wat het dan zou moeten/kunnen worden, echt geen idee. Monaco/Monte Carlo heeft naast de Formule 1 namelijk ook nog de beroemde rally van Monte Carlo. Misschien kunnen ze daar wel iets mee doen.

een maand later

Phoe ja. Dit is wel een beetje een niveau Walibi qua theming.
      Niet geslaagd in mijn ogen, in ieder geval niet op deze locatie.

Ik weet dat het nog niet af is, maar vooralsnog ziet dit er niet uit als een upgrade. Laten we hopen dat EP nog het één en ander verbetert.

Ben wel benieuwd naar de attractie!

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Ja bijzondere keuze, lijkt wel alsof ze de SilverStone-piste thematisering hebben doorgetrokken en het hele Luxemburg idee weer hebben laten varen. Blijf de geforceerde synergie altijd een vreemde eend vinden in het park.

Silver star gebied is nu nieuw gebied geworden Monaco.

Op het eerste gezicht vind ik het echt heel erg lelijk, nu stelde Luxemburg op zichzelf ook al niks voor, laten we hopen dat ze op korte termijn Euro-Mir en wellicht Lada Autodrome verwijderen of restylen naar iets fatsoenlijks, dan is de stijlbreuk al minder, desnoods met Ed en Edda invloeden.

Fixma ik hoop dat dit niet in Europa Park is, maar volgens mij wel aan de vorm te zien.