Sjengske Ja ik ben homo, ben open minded maar ik wordt zo moe van al die genders en het maar ok moeten vinden ervan. Nee, wat ik ervan vind boeit niet, leef je leven zoals je het wilt, maar ga mij niet opleggen dat IK het ok moet vinden.
Dat je zelf homo bent wil niet zeggen dat je niet homophobic kan zijn hè? En het is ook geen vrijbrief of andere homo’s te kleineren of andere groepen van de LGBTQ+ te bagataliseren en buiten te sluiten.
Het feit dat jij je als homo al zo vrij en veilig voelt in de wereld geeft al aan hoe privileged je bent. Het is jammer dat je die vrijheid en veiligheid niet aan andere homo’s in andere delen in de wereld gunt of andere minderheden in ons eigen land.
Ik vind het nogal hypocriet om te denken: ik vind het allemaal we goed zo, hoe de rest zich in de wereld zich voelt boeit me niet en ik ga ook niet meewerken om het voor iedereen veilig en fijn te laten voelen. Dat is precies het probleem van de maatschappij van tegenwoordig.
Het is nog niet zo heel lang geleden dat ook homo’s in de tweede wereld oorlog naar concentratiekampen gestuurd werden. Gelukkig is er door veel mensen die voor de rechten van homo’s vochten, er al veel veranderd waardoor jij nu in Dubai naar je pretparkje kan. Het feit dat je dit niet voor andere wil vind ik jammer. Het geeft voor mij aan dat sommige homo’s iets te comfortabel zijn geworden en vergeten zijn wat hun eigen geschiedenis is en voor vele mensen in de wereld nog de dag van vandaag is.