Ik begrijp je punten.
Echter,
Waterkoker, ja dat is inefficiënte manier waar een hoop vermogen voor nodig is. Maar er zijn al wel technieken die toegepast kunnen worden om dit te nabootsen. Instand heater of het gebruik van vorm van thermochemische energieopslag zou hierin kunnen helpen. Tevens is de waterkoker natuurlijk al een oude techniek, quooker is zuiniger en sneller.
Punt waar je refereert op Alan keef is idd waar, maar wellicht is die vraag nog niet eerder geweest? In een nieuws bericht zeggen zij ook dat dit een bijzondere opdracht is, kort om nog niet eerder gedaan maar denk wel dat ik het kan.
Mag hopen dat dit geen KUMBAK vehaal gaat worden.
Het elektrisch aangedreven is wel mijn grootste zorg en brengt het ook weer vragen. Elektrische tractie heb je dus elektrische motoren nodig die worden aangedreven door bijv een dieselgenerator. Dat geloof ik nooit, en ik geloof ook niet dat ze een spanningslijn gaan aanleggen. Batterijen zijn denk ik nog niet sterk genoeg om een loc aan de gang te krijgen. Neefje weegt al gemiddeld 6,5 ton.
Afijn, ik ben positief ingesteld en zie wel kansen om dit alsnog mogelijk te maken en de ketels te behouden / gebruiken.
We gaan het zien van de winter. Hoop dat ze er een video maken waarbij ze echt laten zien wat er gebeurt.