Niek S&S heeft dit gedrocht ook gemaakt, dus wat betreft is het niet verrassend dat ze nooit verder zijn gegaan dan rechte supports.

FlyingTimo In de USA is Premier Rides vaak een troubleshooter

Aangezien S&S onderdeel is van Sansei Technologies, zou de kans voor Vekoma best wel aanwezig kunnen zijn gezien ze door hetzelfde bedrijf worden beheerd. Vekoma heeft een beduidend beter track record dan S&S op dit moment als het gaat om achtbanen.

    Hjalmar S&S heeft dit gedrocht ook gemaakt, dus wat betreft is het niet verrassend dat ze nooit verder zijn gegaan dan rechte supports

    telt dit als schuine supports?

      Njit Dat is nog steeds niet een driehoek support, dat zijn voornamelijk rechthoeken of parallelogrammen.

      Hjalmar S&S heeft dit gedrocht ook gemaakt, dus wat betreft is het niet verrassend dat ze nooit verder zijn gegaan dan rechte supports.

      Nogthans heeft dat ding driehoeken zitten op de plekken waar dit het meest logische zou zijn. Het zijn kleine karretjes, dus qua krachten zal het bij zo'n ding ook nog wel mee vallen in vergelijk met een grote trein die op hogere snelheid en waarschijnlijk meer G's langs komt.

      Overigens heeft ook steel curtain wel wat driehoeken, maar in de halve loops ontbreken ze, terwijl daar toch wel wat krachten naar buiten gaan. Het kan zijn dat de rest van de constructie niet sterk genoeg was dit op te vangen.

      Op zich zie je een vierkante-toren-constructie als basis wel vaker. Millenium force, maar ook the Big One hebben zoiets. Alleen liggen de krachten daar beduidend anders dan bij een halve looping.

      Je zou toch verwachten dat sinds de overname de kennis van Vekoma gemakkelijk ingebracht kan worden bij S&S.

        Ik vond de support chaos altijd wel heel lelijk.
        Maar de rit op zich zou ik wel graag eens doen. Gekke bochten, leuke hobbels. En een aparte layout.

        Alain Je zou toch verwachten dat sinds de overname de kennis van Vekoma gemakkelijk ingebracht kan worden bij S&S.

        Kennis deling binnen dochters kan natuurlijk, maar Vekoma is in 2018 overgenomen en deze baan is halverwege 2019 geopend, de kans is nihil dat kennis en ervaring van Vekoma hier is benut.

          Ronny de kans is nihil dat kennis en ervaring van Vekoma hier is benut

          Ja, maar deze baan is ontworpen door Ride Centerline en dat is het bedrijf van Alan Schilke - hoeveel coaster ervaring wil je hebben? Alan zelf ontwerpt al een aantal jaar geen achtbanen meer (doet iets met turbines op zee), maar is nog steeds actief binnen RIde Centerline, zeker in de tijd dat Steel Curtain ontworpen is.

          • Niek heeft hierop gereageerd.

            FlyingTimo Ja, maar deze baan is ontworpen door Ride Centerline en dat is het bedrijf van Alan Schilke

            No offense hoor, maar dat zegt toch niks? De beste man is verantwoordelijk voor

            • heel veel toffe RMC's (allemaal rechtopstaande houtconstructies met daarop een stalen baan die om de meter ondersteund wordt)
            • enkele Arrow banen (laten we wel wezen, X2 is ook niet zonder problemen geweest: uitgestelde opening door ontwerpfouten, X leidde zelfs tot faillissement van Arrow),
            • enkele S&S abominaties, waaronder een idiote El Loco's (met ook een rare supportstructuur, zoals Hjalmar al aangaf), maar ook de draak van een houten achtbaan Falken in Farup (daar is niets maar dan ook niets soepels aan).

            Lang verhaal kort:

            FlyingTimo hoeveel coaster ervaring wil je hebben

            veel, maar niet die van Alan Schilke.

            • Mark vindt dit leuk.

            Eftelflags
            die rare vibratie heeftie al vanaf dag 1.. dat gaf ik in 2019 al aan maar toen werd er gezegd dat ik gek was 😉 @DaltonTerror ik heb het tegen jou en jan!

            5 maanden later

            We hebben eindelijk werkzaamheden en het lijkt erop dat er nieuwe funderingen gaan komen.

              13 dagen later

              Hjalmar We hebben eindelijk werkzaamheden en het lijkt erop dat er nieuwe funderingen gaan komen.

              Inderdaad, er word gewerkt aan nieuwe funderingen, waar extra supports op zullen komen.
              De baan zal in 2025 zeer waarschijnlijk weer open gaan

              4 maanden later

              De nieuwe supports zijn eindelijk aangekomen.

              Het was al een lelijke baan qua supports. Zal er niet beter op worden denk ik 🤣