Ik vind de bewoording van de Efteling voor de verlengingen van lopende abbo's trouwens onduidelijk.
Verloopt je abonnement uiterlijk 10 juni 2024?
Je kunt je abonnement verlengen vanaf de maand voordat je abonnement verloopt. Wanneer je dit uiterlijk 10 juni 2024 doet verleng je voor de huidige prijs. De voordelen, voorwaarden en het aantal dagen toegang is dan gelijk aan het nieuwe Plus-abonnement (dus 340 dagen per jaar).
Maar als ik een maand voor mijn verloop-datum kan verlengen, en ik tot 10 juni daadwerkelijk kan verlengen dan is mijn verloop-datum effectief tot tot 10 juli.
Ook de benamingen zijn erg raar als ik er over nadenk.
Want een "classic" abonnement is helemaal niets classics aan, er was nog nooit zo een beperkt abonnement voor toegang tot de Efteling geweest. Classic is gewoon "uitgekleed" minder toegang, nog minder korting.
Een Plus abonnement is ook niets plus aan, sterker nog, het is in princpe nog een dag beperkter dan wat je "classic" zou noemen, maar zou nog t meeste raakvlak hebben met "classic"
alleen Premium bied echt iets "meer" dan we tegenwoordig gewend waren.
Zingo Als het aantal abo's gelijk blijft en geen gekke veranderingen kent in totale opbrengt per abonnee is dit wel een lekkere cashcow voor de Efteling.
Naja, als ik naar mijzelf kijk, ons abonnement verloopt eind juni (dus val ook buiten de voordeligere verleng mogelijkheden), bij ons was eigenlijk sowieso al het plan om na het verlopen van het abonnement voorlopig niet meer te verlegen, het park is voorlopig nog wel een stevige bouwput, en na een paar jaar overdaad ben ik wel weer een klein beetje klaar met een hoop zaken daar, tel daarbij binnen een jaar tijd nu 2 prijsverhogingen op abbo en horeca op, en dan heb ik zat druppels die de emmer doen overlopen.
En zo hoor ik wel meer mensen om mij heen die voorlopig geen abbo meer hebben.