Progress En ja, er zijn meer blokdagen, maar voor wie is dat nou écht een probleem?
Voor alle ouders met kinderen die lekker genieten van de lekkere zonnige lente-feestdagen zoals Pasen/Hemelvaart/Pinksteren die helemaal niet zo druk zijn als vaak gedacht en gesuggereerd wordt.
Het wordt voor ons echt wel een serieus minder interessant abonnent omdat juist die dagen geblokkeerd worden, en ik ben in mijn omgeving niet de enige die daar zo over denkt. Ik denk daarnaast zomaar dat ook niet iedereen doorheeft welke dagen het park nu extra aan het afpakken is want pas over een jaar. Het zijn niet nog 10 uitkoop dagen extra.
Die 15 huidige blokdagen met uitkopen en dito reclame-uitingen kunnen (konden) gemist als kiespijn. Ze snijden nu in dagen waar ik wel graag in het park kwam en ik ben bang dat het hier niet bij blijft.
En ja, spreiding en teveel abohouders en ik begrijp helemaal waarom het gebeurd. Maar leuk is anders.
Maar joh, ik hoef niet in de hoek gedrukt te worden van de klagers. Ik wil alleen in de discussie die ik voornamelijk door alleengaande gevoerd zie worden, duiden dat ook voor een bovengemiddeld modaal verdienende als ondergetekende het wel even slikken is wat de stijging in een half jaar doet omdat het wel keer 4 gaat. Even de oogkleppen iets wijder zetten dat het niet voor iedereen "een paar tientjes is" en dat als een product al 20 jaar ongeveer hetzelfde kost voor hetzelfde product, een stijging zoals we nu zien inclusief waardevermindering gewoon even slikken is en mopperen dus prima is. Ook al zijn de redenen van de wijziging legitiem en begrijpelijk.
Voor mijzelf al eerder besloten na dit jaar als gezin eens te focussen op andere parken en grotere achtbanen/attracties gezien het over lengtegrenzen van 130 en 140 heengroeien van de kinderen en dus het abo voor weer een periode vaarwel te zeggen. Zoals ik dat afgelopen 20 jaar meermaals heb gedaan om daarna weer met hernieuwde energie te genieten van een abo na een paar jaar. Deze wijziging maakt de keuze enkel makkelijker even te stoppen.
Maar tot dat moment van stoppen einde dit jaar doet de stijging wel even financieel pijn en moet ik -net als bij de horeca- het wel even rustiger aan gaan doen op andere vlakken en linksom of rechtsom is dat even slikken. Verwend wordt uiteindelijk gewend, en ontwennen is gewoon niet leuk.
nevelig_nat Het lastige met discussies over verhoogde prijzen, inflatie en geldzaken in het algemeen vind ik dat ik het zo weinig terug zie in het echte leven.
Eens! Ik merk dat we door alle prijsstijgingen echt wel serieuzer afwegingen maken, we bezoeken bijvoorbeeld de horeca beduidend minder en ik heb toch vaker bij het zien van de rekening aan het einde van de avond de vraag of het het wel waard was.
Maar ik zie in alle drukte niet terug dat iedereen dit soort keuzes maakt. Of veel hebben het erg goed of veel doen alsof ze het erg goed hebben. Ik hoop vooral het eerst, want het laatste gaat over jaren serieuze problemen veroorzaken...
En nogmaals, allemaal luxe.