Station-de-Oost Maar wordt de nieuwe plantage zo mooi als tussen de kabouters en Langnek. Dan hoor je mij niet klagen. Eerst zien.
Toen men net klaar was met de herplant tussen het Kabouterdorp en Langnek schreeuwde iedereen ook moord en brand over kaalslag en 'de Efteling geeft niks meer om natuur!!!1!'. Net als dat er eind jaren '90 flink ophef schijn te zijn geweest omtrent het Groenplan Sprookjesbos waarbij met langetermijnvisie rigoreus gekapt is.
Met het bos is het prachtig goedgekomen. Bij de kabouters en Langnek draaide iedereen na een jaar al bij. De nieuwe situatie bij Doornroosje zal over enkele jaren prachtig gevonden worden en zo zal het met het groen rond Vrouw Holle inderdaad ook wel op z'n pootjes terechtkomen.
Over de herbouw zelf: ik ben het ermee eens dat dit het minste gebouwtje van Pieck in het bos is. Desalniettemin vind ik het ook prima als het gewoon zo wordt teruggezet. Als je het huidige ontwerp ziet en dan de tekening/ontwerp die Brabander al postte, zie je duidelijk de visie van Pieck op een snoephuisje: het is een huis met snoep erop. Dat is een down-to-earth principe waar ik wel fan van ben. Wat meer snoep op het herbouwde huisje lijkt me dan wel weer een goed idee, gezien het nu toch wat karig is. Ben benieuwd wat ze ervan maken!