luc136 Zulke omroepen doen het goed op camera maar hebben uiteindelijk nul effect als er echt iemand halverwege de baan is. Een goed bedrijf heeft zijn protocollen zodanig op orde dat er eigenlijk, op het moment dat je zo’n omroep zou doen, al niemand meer langs de baan zou moeten kunnen zijn. Zoals sleutels voor de bediening die alle mensen die langs de baan werken bij zich moeten hebben: dan kan de attractie alleen worden aangezet als alle sleutels bij de operator zijn en er dus niemand meer langs de baan aan het werk is.
De omroep (soms ook gewoon een soort alarm dat af gaat) is vrij standaard en sluit natuurlijk niet uit dat er nog andere maatregelen zijn.
De rest van je post kan ik echter weinig van maken: Als iedereen een sleutel heeft, kan ook iedereen het ding starten.. Tenzij alle sleutels nodig zijn om het ding te starten, maar bij grotere werkzaamheden kunnen gerust meer dan tien mensen bezig zijn: Lijkt me niet dat er zo veel sloten op zo'n apparaat zitten.
Daarnaast opereert Taron ook niet in een gebied dat volledig met poorten en/of hekken afgezet kan worden. Wellicht stond de beste man op een ladder langs de rotsen bij de 2e lancering. Dat kun je onmogelijk voorkomen met de hier vaker genoemde oplossing om elke toegangspoort tot het achtbaan-gebied electrisch te controleren. Van daar ook die omroep/toeter.
The_Bullgod et kan dus best zijn dat de operator juist niet goed opgelet heeft, en al een trein weggestuurd heeft wat eigenlijk nog niet kon/mocht.
Dat kan: Maar zelfs dan duurt het nog best lang tussen vertrek en daaderkelijke lancering. Als de medewerker zou reageren op de omroep (of alarm) had hij alsnog tijd zat gehad om de gevarenzone te verlaten.
Het lijkt me wat dat betreft ook niet onwaarschijnlijk dat de betreffende persoon op één of andere manier de track gevallen is.