Als doorgewinterde formule 1 fan heb ik er niet zo'n zin in. Ten eerste heb ik niets met al die arabische circuits die niet vanuit cultuur, maar vanwege geld er zijn en relatief onveilig. En daar start het seizoen mee. Ten tweede omdat dezelfde coureurs starten als waar men mee eindigde het vorige seizoen. Dat betekent dat qua talent er momenteel weinig in doorstroom is.
Dan is er nog de teveel aan races en sprintraces. Wat mij betreft mogen er sowieso wel 8 races geschrapt worden. De waarde van elke overwinning is veel minder. Leuk dat een Verstappen dan records breekt, maar dat zegt weinig als je een boel races in het seizoen hebt.
Dat Red Bull waarschijnlijk met overmacht gaat winnen zit ik niet zo mee. Maar het is wel treurig hoe drie teams achterin het niet op orde hebben en er twee nu al opgeven voor dit seizoen. Dan is er nog volgend seizoen waar niemand echt meer iets aan zijn auto gaat doen omdat het jaar er op de regels veranderen.
Dan kan de FIA incl teams wel afgeven op het Andretti team dat waarschijnlijk te weinig geld en ontwikkeling met zich mee zal brengen. We zullen de komende 2 jaar zien dat er alleen 7 teams echt hun best willen doen voor het kampioenschap en de overwinning van een grand prix.