Ongeveer een jaar geleden ben ik samen met @Vriend_van_de_club en Eftepedia begonnen aan een mooi project om nieuwe bouwfoto’s van de Fata Morgana te gaan publiceren.
Mijn schoonvader was namelijk bouwkundig tekenaar van de Fata Morgana. De bouwvorderingen heeft hij destijds op eigen inititief vastgelegd, zijn hobby was fotograferen.
Helaas is mijn schoonvader in 2021 overleden. Ik heb daarna de mooie fotoboeken die hij gemaakt heeft mogen ontvangen. De ruim 340 foto’s (totaal) in deze boeken zijn bijzonder mooi gefotografeerd en overzichtelijk door hem bewaard. Ze geven een goed beeld van het verloop van de bouw. De foto’s zijn te mooi om niet te delen en nu is het zover. Ik hoop dat jullie ze met net zo veel plezier gaan bekijken als dat ik dat nog telkens doe.
De ruim 270 foto’s van Fata Morgana zijn te bekijken op Eftepedia, te vinden in het lemma ‘Bouw van Fata Morgana’. Ik wil dan ook graag de mannen van Eftepedia bedanken voor hun energie. Het resultaat mag er wezen! Het lemma staat ongeveer vanaf 15:00 online.
Tevens zijn er ook nog ruim 70 nieuwe bouwfoto’s van de voorbereiding van het Volk van Laaf. Die zullen later volgen op Eftepedia.
Veel plezier!
Hieronder een aantal van mijn favoriete: